اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان فریدن:

علاج کشور در پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه شهرستان فریدن گفت: توافق در مذاکرات محقق‌نشدنی است و علاج کشور در پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است.

علاج کشور در پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، حجت‌الاسلام احمد طیبی در خطبه اول آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معرفی سیاست‌های کلی نظام اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید زمینه‌های پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم آوریم و نباید به تحریم‌ها وابسته باشیم و هر روز منتظر آزادسازی یا برداشتن برخی از تحریم‌ها توسط دشمنان باشیم، برگ برنده ما در مذاکرات و توافقنامه‌ها تکیه بر تولیدات داخلی است.

وی افزود: مجلس و دولت باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند تا زمینه سعادت واقعی میهن اسلامی فراهم آید.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی متکی بر فعالیت‌هایی است که در کشور انجام می‌گیرد و رعایت الگوی مصرف، توجه به تولیدات داخلی، همت مضاعف و عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی از مهم‌ترین راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه شهرستان فریدن به عملکرد دولت‌های قبلی در کشور اشاره و تاکید کرد: علاج برون رفت از تحریم‌ها فقط و فقط اقتصاد مقاومتی و متکی نبودن به درآمد نفت است.

وی همچنین به روز مهندسین که مصادف با درگذشت خواجه نصرالدین طوسی است نیز اشاره‌ کرد و گفت: وظیفه مهندسین کشور از زمان زلزله شهر بم مهم‌تر و خطیرتر گردید چرا که موظف شدند که طراحی و ساخت ساختمان‌ها را طوری اجرا کنند که مردم در زلزله‌ها کمتر خسارت مالی و جانی ببینند.

طیبی هشتم اسفندماه را روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بیان داشت و خاطرنشان کرد: خانواده به ویژه مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان میهن اسلامی دارند.

وی با استناد به روایات، احادیث و علم امروزی به تأثیرات رفتار و گفتار مادران در دوران بارداری بر روی فرزندان اشاره داشت.

طیبی بچه‌ها را همچون گنجینه‌هایی که به معلمان سپرده می‌شوند معرفی کرد و گفت: مسئولیت خطیر تربیت انسان‌ها به عهده امور تربیتی و آموزش و پرورش بوده و آینده نظام بسته به تربیت آنان است.

امام جمعه شهر داران در خطبه اول نماز بهشت را تجلی آرامش و آسایش برای انسان بیان داشت و بعضی از انسان‌های پاک را مسبب آرامش و آسایش دیگران در این دنیا و آخرت معرفی کرد.

وی بزرگ‌ترین هدیه خداوند در بهشت به انسان‌های پاک را راضی بودن خدا از آنان اعلام کرد.

انتهای پیام/2301/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول