اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

اقتصاد مقاومتی راهکار مبارزه با فشارهای اقتصادی است

امام جمعه ابرکوه ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری را راهکار مبارزه با فشارهای اقتصادی ذکر کرد.

اقتصاد مقاومتی راهکار مبارزه با فشارهای اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابرکوه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری برای اجرا به رئیس جمهور اظهار داشت: این اقدام ارزشمند پاسخ به انتظار مردم و علاقمندان به تشریح و تبیین زوایای اقتصاد مقاومتی بود زیرا موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار مقابله با  بدخواهان غربی و آمریکایی مدتی است که از سوی ولی امر مسلمین مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: اما تفصیل امر برای عموم روشن نبود که به لطف خدا این دستورالعمل 24 ماده‌ای که به عنوان الگویی الهام بخش در نظام اقتصادی اسلام است، ابلاغ شد.

حسینی ادامه داد: به یقین پیروی از این الگوی علمی، بومی و برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی به فضل خدا عامل شکست دشمن و عقب نشینی از مواضع زورگویانه در تهاجم و فشار و تحریم اقتصادی خواهد بود و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه سیاسی فراهم خواهد کرد.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نیز با استقبال گرم از این دستورالعمل آن را راهگشای کار دولت و ملت در تحقق بخشیدن به حماسه اقتصادی در سال 93 دانست.

خطیب جمعه ابرکوه تأکید کرد: ابلاغ  این دستورالعمل در حقیقت بیان اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن دسیسه‌های اقتصادی در حوزه‌های فشار و تحریم و عبور از این بحران برای رسیدن به نقطه خوداتکایی و خود باوری ملت است.

وی افزود: ملت ما با تکیه بر این دستورالعمل باید هر چه بیشتر راه علاج دشمنی‌ها را تکیه بر اقتدار داخلی و مستحکم کردن ساخت درونی کشور و تکیه به درون و چشم ندوختن به بیرون بداند.

حسینی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی در تهران با حضور هیئت‌های پارلمانی 53 کشور اسلامی، اظهار داشت: استقبال خوب روسای مجالس کشورهای اسلامی نشان داد که جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی از ویژگی و اهمیت و اعتبار خاص برخوردار است زیرا تعداد روسا و هیئت‌های بلند پایه نمایندگی کشورهای مختلف نسبت به دوره های قبل رشد دو برابری داشته است.

وی افزود: اتحادیه بین‌المجالس اسلامی بزرگترین نهادی است که کشورهای اسلامی برای خود تدارک دیده‌اند و به همین دلیل می‌تواند نقشی قوی در ایجاد ارتباط و هماهنگی بین مجالس کشورهای اسلامی داشته باشد و برگزاری اجلاس در تهران فرصت خوبی برای کشورمان برای درک جهانیان از ثبات و اعتبار و امنیت ایران بود.

حسینی ادامه داد: یکی از دستاوردهای این نشست این بود که با وحدت و هماهنگی ایجاد شده، خطر فرو رفتن بعضی کشورهای منطقه در گرداب سنگین سیاسی که به علت تفرقه افکنی ایجاد شده است را کاهش داد.

انتهای پیام/2464/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول