اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

تحقق اقتصاد مقاومتی عامل رهایی کشور از وابستگی است

امام جمعه کاشمر گفت: یکی از راه‌های رهایی کشور از وابستگی به خارج، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تحقق اقتصاد مقاومتی عامل رهایی کشور از وابستگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کاشمر که در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تلاش برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی وظیفه همه اقشار مردم است و در این راستا باید به زندگی و کار خود نگاه ویژه داشته باشند به طوری که با افزایش فعالیت صرفه‌جویی نیز کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: باید در مصارف، اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهیم تا در سایه همکاری ملت و با برنامه ریزی و تدابیر دولت و مسئولین کشور شاهد پویایی اقتصاد سالم در اداره کشور باشیم.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه در هفته گذشته بار دیگر عظمت ملت ایران در جهان با برگزاری کنفرانس اسلامی در تهران به نمایش گذاشته شد خاطر نشان کرد: برگزاری این کنفرانس با حضور بیش از 30 رئیس مجلس از کشورهای اسلامی  و 50 هیئت دیپلماسی از سایر کشورها جایگاه رفیع انقلاب و ملت ایران را در دنیا به ویژه جهان اسلام به رخ جهانیان کشید و نشان داد که ایران همچنان از موقعیت خوبی در بین کشورها برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه با دیپلماسی فعال‌تر و هوشمندانه‌تر به راحتی می‌توانیم با تاکید بر اقتدار ملی و سیاست دیپلماسی،تحریم‌ها را خنثی کنیم یادآور شد: علی‌رغم همه تهدیدات آمریکا و صهیونیسم که تلاش می‌کنند ایران را منزوی کنند به راحتی می‌توانیم با دیپلماسی فعال و هوشمندانه با کشورهای مختلف رابطه برقرار کنیم و سیاست‌های خارجی را پیش ببریم.

یعقوبی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایران با امیدواری به آینده و کسب پیروزی و موفقیت در ژنو مذاکره می‌کند ابراز داشت: خوشبختانه حضور ایران به لحاظ این که با موضع دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم و مقابله با زورگویان و ستمگران است همیشه برای آمریکا و هم پیمانانش باعث ترس و دلهره بوده به همین دلیل است که سه دوره مذاکرات سوریه بدون حضور ایران بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه سوم اسفند یادآور کودتای رضاخان در ایران است ادامه داد: امروز با هوشیاری ملت و تدابیر رهبری، ملت غیور ایران به استقلال رسیده و خبری از سیاست‌های انگلیسی در کشور ما نیست.

امام جمعه کاشمر در ادامه به سالروز تاسیس امور تربیتی اشاره و بر تربیت دینی و اسلامی در مدارس به طور ویژه تاکید و تصریح کرد: اگر چه در مجموعه آموزش و پرورش معاونت پرورشی و تربیتی نقش مهم و تاثیرگذاری در اخلاق و تربیت جوانان دارد اما باید آگاه باشیم که همه معلمان، والدین و همه اقشار در قبال تربیت جوانان مسئولیت داریم و با تهاجمی که امروز به نسل جوان ما می‌شود باید موضوع تربیت و توجه به این قشر از جامعه از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول