اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد

فعالیت 2 میلیون نفر در بخش تولید صنایع دستی کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دو میلیون نفر از جمعیت کشور در بخش تولید صنایع دستی فعالیت دارند.

فعالیت 2 میلیون نفر در بخش تولید صنایع دستی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، مسعود سلطانی‌فر پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی راین اظهار داشت: به جز بناهای تاریخی که ثبت جهانی شده و به عنوان بناهای اصلی و نفیس کشور به شمار می‌رود، بناهای تاریخی مانند ارگ راین، کاروانسراها، خانه‌های تاریخی و... وجود دارد که منابع دولتی و مالی ما امکان بازسازی، احیا و مرمت سالانه حتی دو درصد آنها را نمی‌دهد.

سلطانی‌فر ادامه داد: از این رو گرایش و سیاست‌گذاری جدیدی کردیم تا با کمک بخش خصوصی و استفاده از منابع بخش خصوصی، ضمن حفظ این بناها و فراهم آوردن زمینه اشتغال هم سرمایه ملی حفظ شود و هم مردم بهتر از گذشته بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که رشته‌های مختلف صنایع دستی دنیا را دارد و در بسیاری از رشته‌ها دارای بضاعت، توانمندی و تولید است، تصریح کرد: از حدود 450 رشته صنایع دستی بیش از 350 رشته آن را ایران دارد.

وی متذکر شد: 2 میلیون نفر از جمعیت کشور در بخش تولید صنایع دستی فعالیت دارند که از این تعداد بیش از 350 هزار نفر با سازمان ارتباط دارند و برنامه این است با مابقی هم تعامل ایجاد شود تا ضمن حمایت از آنان در راستای تأمین نیازها و فروش محصولات آنان در داخل و خارج، رونق رشته‌های صنایع دستی را به لحاظ هنری هویتی و اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/2446/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول