اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

میراث فرهنگی در کرمان کار سنگینی بر عهده دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور‌ گفت: در نگاه کلی به فهرست آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان کرمان، مشخص می‌شود که در این استان کار سنگینی بر عهده داریم.

میراث فرهنگی در کرمان کار سنگینی بر عهده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، مسعود سلطانی‌‌فر دقایقی پیش در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی بم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارگ بم از مهمترین آثار تاریخی کشور محسوب می‌شود و متاسفانه با توجه به کمبود اعتبارات در سال جاری با مشکلاتی مواجه شدیم که امیدواریم در سال آینده با نگاه ویژه‌ای اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی با اشاره به ثبت منظر فرهنگی بم عنوان کرد: مسئولان و مردم بم حق دارند که به لحاظ ثبت منظر فرهنگی بم خواستار حقوق ویژه‌ای باشند، اما این موضوع یکسری موارد خاص دارد که باید طبق آن عمل کنیم.

سلطانی‌فر افزود: نگاه ما به محدود کردن مردم و ایجاد مشکل برای آنها نیست، اما باید طبق‌نظر یونسکو برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: حدود 200 سایت تاریخی و یک میلیون محدوده تاریخی در کشور داریم و اعتبارات مرمت سازمان نیز محدود است و باید برنامه‌‌های دیگری داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور‌ گفت: برنامه و سیاست ما در سال 93، احیا، مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: بعضی از آثار و اماکن تاریخی این امکان را دارند که بعد از مرمت و بازسازی آنها در کاربری‌های مختلف از جمله رستوران برای ایجاد اشتغال استفاده شوند.

وی در مورد به تاخیر افتادن حقوق کارگران پروژه بازسازی ارگ بم ابراز داشت: سعی ما بر این است که با همکاری استانداری کرمان و مسئولان استان و استفاده از اعتبارات موجود این مشکل را رفع کنیم.

سلطانی‌فر بیان داشت: ایجاد موزه در بم و کرمان در دستور کار قرار دارد که در جلسه شورای گردشگری استان تصمیم لازم در این زمینه گرفته می‌شود.

وی افزود: ظرفیت گردشگری استان کرمان بیشتر از وضعیت موجود است و در گذشته نیز مسئولان تلاش زیادی برای استفاده از این ظرفیت داشتند.

سلطانی‌فر خاطر نشان کرد: در نگاه کلی به فهرست آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان کرمان، مشخص می‌شود که در این استان کار سنگینی بر عهده داریم و کرمان را از لحاظ گردشگری می‌توان از استان‌های رده اول کشور نام برد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پاسخ به راه‌اندازی اداره کل میراث فرهنگی در بم با توجه به پایگاه جهانی ‌این شهرستان و 180 اثر در منطقه شرق استان عنوان کرد: در حال حاضر راه‌اندازی اداره کل میراث فرهنگی در بم امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: برای نوروز برنامه‌های متعددی داریم و عمده این فعالیت‌ها بر نظارت دستگاه‌های ستاد نوروزی و آشنا کردن مردم با آثار تاریخی کشور و آماده کرمان امکانات و اماکن برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران است.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول