اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس

برخورد با متخلفان بر اساس آموزه‎های دینی باشد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد با متخلفان بر اساس آموزه‎های دینی تاکید کرد.

برخورد با متخلفان بر اساس آموزه‎های دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری عصر امروز در حاشیه همایش حراست از منظر آموزه‌های دینی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دین همواره ما را دعوت به عدالت می‌کند تا حق کسی ضایع نشود لذا برای حفظ نظام در مورد کسانی که تخلفی از آنها سر می‎زند باید بر اساس آموزه‎های دینی رفتار کرد.

وی رعایت عدالت و حق‎الناس را یک اصل اساسی خواند و تصریح کرد: انگیزه‎ها و روحیات دینی می‎تواند کار یک حراستی را آنگونه تنظیم کند که مورد رضایت خداوند است.

حراست باید به مسائل دینی ضمیمه شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وظیفه حراست، نگهبانی مجموعه از لغزش‎هاست، افزود: اگر این رویکرد به مسائل دینی ضمیمه شود در پیشگیری از آسیب و لغزش‌ها موثر خواهد بود.

طاهری از برگزارکنندگان این همایش قدردانی کرد و بیان داشت: امیدوارم آنچه در این همایش به صورت تخصصی ارائه شد در دستور کار اجرایی مسئولان حراست کشور قرار بگیرد.

وی در خصوص سبک زندگی اسلامی بیان داشت: در قدم اول مسئولان از جمله مجلس، دولت و قوه قضائیه باید در عمل با سبک زندگی اسلامی آشنا و پایبند به آن باشند چراکه در برخی از موارد همه به لحاظ علمی نسبت به موضوع آگاهی داریم ولی رفتارها خلاف واقعیت است.

طاهری با تاکید بر اینکه عامل بودن به سبک زندگی اسلامی می‎تواند در جامعه اثرگذار باشد، ادامه داد: رسانه‎ها در تبلیغ مسائل فرهنگی و تقویت فرهنگ عمومی باید پیشگام باشند علاوه بر آن دانشگاه و حوزه‎های علمیه نیز از طریق آموزش عمومی می‎توانند آموزه‎های دینی را در جامعه ترویج کنند تا ضد ارزش از جامعه اسلامی زدوده شود.

جامعه اسلامی به موازات رشد علمی و سیاسی از لحاظ اخلاقی ضعیف است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم شرایط کنونی جامعه اسلامی را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم خیلی نزدیکتر به آموزه‎های اسلام هستیم اما اگر بخواهیم با جامعه آرمانی بسنجیم فاصله زیادی با نقطه مطلوب داریم.

طاهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: در طول دوران انقلاب اسلامی تا به امروز از لحاظ علمی، درمانی، بهداشت، قدرت سیاسی و ... پیشرفت‎های خوبی حاصل شده است اما به موازات این رشد هنوز از لحاظ اخلاقی رشد جامعه مطلوب نبوده است که این روند باید تغییر کند.

وی راهکار اساسی در سبک زندگی اسلامی را در پیوند جامعه با آموزه‎های دینی عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه باید نسبت به سبک زندگی اسلامی آشنا شود چراکه این سبک می‎تواند جامعه را از ابعاد مختلف اخلاقی و رفتاری به اسلام نزدیک کند.

انتهای پیام/83001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول