اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش حراست کشور خبر داد

ایران حائز رتبه چهارم دنیا در حوزه آی‌تی حفاظت

مدیرکل آموزش و پژوهش حراست کشور گفت: در حفاظت در حوزه آی‎تی یکی از چهار کشور برتر دنیا هستیم و اقتدار کشور در مقابله با بدافزارهای دشمن نشان داده شد.

ایران حائز رتبه چهارم دنیا در حوزه آی‌تی حفاظت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مسعود رحیمی عصر امروز در نخستین همایش حراست از منظر آموزه‎های دینی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است، اظهار داشت: ماموران حراست‎ باید به این نکته توجه کنند که وظیفه حراستی خود را بر اساس مسائل دینی و شرعی انجام دهند.

وی ادامه داد: زمانی که یک مامور حراست نظری درباره کسی می‎دهد می‎تواند سال‎ها در سرنوشت کاری‎اش تاثیرگذار باشد لذا باید در این اعمال نظر دقت فراوان صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پژوهش حراست کشور خاطرنشان کرد: کار حراستی مرز بین واجب و حرام است و باید دقت کنیم اگر راجع به کسی نظری می‎دهیم در صورتی که منافع شخصی با منافع و مسائل دیگری به غیر از مسائل قانونی و شرعی وارد شد در مرز حرام وارد شده‎ایم.

رحیمی بیان کرد: کار حراستی بسیار سخت است؛ از طرفی نیروی حراست باید جوابگوی مدیر دستگاهش باشد و از طرف دیگر باید وظایف خطیر و سازمانی و قانونی خود را با ظرافت بالایی انجام دهد.

وی متذکر شد: کار حراستی یک هنری را می‎طلبد و اگر کسی این مسئولیت را می‎پذیرد باید ظرافت‎های این وظیفه خطیر را هم مدنظر قرار دهد.

حراست باید در کنار کارکنان باشد نه در مقابل آنها‎

مدیرکل آموزش و پژوهش حراست کشور تصریح کرد: افق 1404 یک موضوع جدی است که نیاز است در این افق یک دوره ارزیابی نشده از کار خودمان را ارزیابی کنیم.

رحیمی افزود: یکی از وظایف حراست‎ها حفاظت از پرسنل است و در صورتی که یک مامور حراست خود را در مقابل کارکنانش دید نه در کنار و همراهشان آن حراست حفاظت نکرده بلکه مقابله کرده است.

وی تاکید کرد: فعالیت نیروهای حراست بسیار حساس و بزرگ است زیرا دشمن در طول این بیش از 30 سال یک لحظه راضی به ادامه حیات نظام اسلامی ایران نبوده است و ادامه حیات نظام اسلامی ایران در هر ساعت و روز یعنی شکست دشمنان.

تشکیل مرکز نخبگان حراستی در مرکز حراست کشور

مدیرکل آموزش و پژوهش حراست کشور اظهار داشت: خوشبختانه در حفاظت در حوزه آی‎تی یکی از چهار کشور برتر دنیا هستیم و اقتدار کشور در مقابله با بدافزارهایی که دشمن در دستگاه‎های مختلف تلاش بر تاثیرگذاری کرد نشان داده شد و این اقتدار به رخ جهانیان کشیده شد.

رحیمی گفت: ما اعتقاد داریم که حراستی‌ها باید مجهز به دانش و علم باشند و این همایش آغاز یک حرکت بسیار مهم در بعد علمی آموزشی و علمی حراست‎ها است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف آموزشی در حوزه حراست‎ها رشد شخصیت رفتاری است و اگر یک دستگاهی می‎خواهد تغییر رفتاری را در مجموعه ایجاد کند باید از طریق آموزش آن را اجرا کند.

رحیمی متذکر شد: در راستای رشد علمی و آموزشی نیروهای حراست در کل کشور تشکیل مرکز نخبگان حراستی در مرکز در دستور کار قرار گرفته است که این مرکز می‎تواند جریان‌های علمی را در حراست‎های کشور ایجاد کرده و به جریان بیاندازد.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول