اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی خبر داد

بیمه پیشکسوتان صنایع دستی 50 سال به بالا

معاون امور حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به‌دنبال بیمه پیشکسوتان صنایع دستی 50 سال به بالا هستیم.

بیمه پیشکسوتان صنایع دستی 50 سال به بالا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله درویش امیری ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سالن سلمان هراتی اداره کل ارشاد مازندران، اظهار داشت: میراث فرهنگی، شناسنامه یک ملت است.

وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی، بخشی از شناسنامه ما به دلیل نداشتن اعتبار برای حفظ و مرمت، در حال سوختن است، گفت: باید میراث را حفظ کنیم با این نگاه که اگر شناسنامه ما بسوزد و از بین برود همه سوابق شناسنامه‌ای ما هم از بین می‌رود و نگذاریم سوابق تاریخی مازندران بر اثر شرایط اقلیمی، کم‌توجهی و یا بی‌توجهی از بین برود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران قابلیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: مازندران بزرگ‌ترین قطب گردشگری کشور در تابلو و تیتر است نه در عمل، استان گیلان هم شرایط بهتری از مازندران ندارد.

امیری با اشاره به اینکه گردشگری صنعت غیردودزا، اشتغال‌زا و زودبازده است، ادامه داد: این نگاه، رسالت ما را سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دهه گذشته، سازمان آماتوری بود، اظهار داشت: ادغام‌ها در یکدیگر هضم نشده‌اند و تا زمانی که همین مسیر ادامه یابد در عمل ادغام انجام نمی‌شود.

امیری با اشاره به اینکه نوع نگاه رهبری به حوزه گردشگری، کمک بزرگی برای ما است، گفت: مجلس هم در بودجه سال 93 نگاه ویژه‌ای به گردشگری داشته است.

معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه صنعت گردشگری در لایحه بودجه دولت قرار نداشت در صحن علنی مجلس در تبصره پنج قانون گردشگری، صنعت گردشگری در کنار صنعت و معدن قرار گرفت، افزود: سال آینده می‌توانیم مانند صنایع و معادن از اعتبارات صندوق توسعه ملی برخوردار شویم.

وی ادامه داد: در لایحه دولت، بندی گنجانده شده بود مبنی بر اینکه پنج درصد از درآمدهای گردشگری به شهرداری‌ها و محیط‌زیست اختصاص یابد که مورد اعتراض قرار گرفت و با تلاشی که در صحن علنی مجلس به وجود آمد که این بند هم حذف شد.

امیری با اشاره به اینکه دولت در تامین اعتبارات حوزه گردشگری در بودجه سال 93 به ما لطف کرد، گفت: 36 درصد اعتبارات جاری و بیش از 50 درصد اعتبارات عمرانی سازمان در بودجه سال 93 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ملت هم به حوزه گردشگری توجه ویژه دارد، افزود: دریافت 390 موافقت اصولی در این حوزه نشانه درک درست از سرمایه‌گذاری در این بخش است.

امیری با اشاره به اینکه تا امروز فقط به گردشگری داخلی توجه می‌کردیم، ادامه داد: در حوزه گردشگری خارجی نگرانی‌هایی وجود داشت و تصور بر این بود که نکند گردشگر خارجی برای بی‌بند و باری و بداخلاقی به کشور ما بیاید و به این نکته توجه کردیم که ایران از فرهنگ اسلامی و ایرانی برخوردار است و گردشگر، ایران را به این هدف انتخاب نمی‌کند بلکه به خاطر طبیعت زیبای کشور و میراث و ... است.

معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: در دو سال گذشته بیش از 470 هزار گردشگر خارجی از کویر یزد بازدید کردند.

امیری با اشاره به اینکه باید از سهم جهانی گردشگر خارجی بهره ببریم، تصریح کرد: در سال 2013 از یک میلیارد و 150 میلیون نفر گردشگر خارجی در دنیا، سهم ما 4 میلیون نفر بود که 220 درصد آن هم در نیمه دوم سال اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی، فضای خوبی برای دولت و ملت فراهم شده است، اظهار داشت: گردشگر باید بداند سیاست‌های خارجی ما در تعارض و تخاصم با دیگران نیست.

امیری با اشاره به اینکه صنایع دستی ما هم در سه دهه اخیر مظلوم بود، خاطرنشان کرد: در بعضی رشته‌ها هنرمندان صنایع دستی محدود شده به چهار پنج نفر آن هم پیرزن و پیرمرد که اگر بمیرند آن هنر را هم باید با همان افراد دفن کنیم.

معاون امور حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه به‌دنبال بیمه پیشکسوتان صنایع دستی 50 سال به بالا هستیم، افزود: این قانون اکنون برای افراد 15تا 50 سال وجود دارد اما به‌دلیل تامین نشدن اعتبار، سهم بیمه آنها در سال جاری پرداخت نشده است.

امیری گفت: بیمه کارفرمایان صنایع دستی هم در دستور کار است.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول