اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اعلام کرد

بهره‌برداری از فاز نخست تله کابین ارومیه در صورت حل مشکلات موجود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: فاز نخست تله کابین ارومیه در صورت حل مشکلات موجود ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز نخست تله کابین ارومیه در صورت حل مشکلات موجود

مظفر عباس‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بخشی از مشکلات مجموعه تله کابین ارومیه در رابطه با اخذ مجوزها بوده به طوری که باید از 12 ارگان و سازمان مجوز اخذ می‌شد که این مشکل تقریبا حل شده است.

وی ادامه داد: در خصوص اخذ مجوزهای تله کابین مشکلاتی وجود داشت و حدود یکسال بود که مجوز صادر نشده بود که این اتفاق افتاد و بعد از یکسال بخشی از مجوز‌ها صادر شده است.

عباس‌زاده ابراز داشت: تلاش شده از طریق صندوق توسعه ملی وامی برای سرمایه‌گذاران ارائه شود و با همکاری مسئولان در حل مشکلات تله کابین تا یک سال آینده بخشی از پروژه افتتاح شود.

وی متذکر شد: از دیگر مشکلات ورود تجهیزات تله کابین بوده که اگر این موارد حل و بودجه لازم از طریق ارائه وام تامین شود مشکلات فاز نخست پروژه حل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در صورت حل مشکلات موجود پروژه مذکور ظرف مدت یکسال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

شایان ذکر است خط نخست از فاز نخست پروژه تله کابین و تله فریک بزرگ ارومیه که یکی از کم‌نظیرترین طرح‌های گردشگری کشور بوده مشتمل بر دو ایستگاه بوده، طول مسیر تله‌کابین در خط نخست دو کیلومتر بوده که شامل 10 دکل و 28 کابین هشت نفره است.

ایستگاه نخست بین روستاهای جانویسلو و سیر واقع شده و مساحت زمین آن 9.6 هکتار و مساحت زیربنا 3 هزار مترمربع شامل ایستگاه، فضای اداری، سایت گردشگری و سایر تاسیسات است.

ایستگاه نخست شامل زمین گلف، زمین‌های ورزشی، مجتمع تجاری، رستوران، پارک آبی، کارتینگ، مرکز بازی‌های دیجیتال، ایستگاه تله‌کابین، پارک موضوعی، شهربازی سرپوشیده، پارک کودک، هتل آپارتمان، دریاچه، نمازخانه و مجتمع بهداشتی، جاده سلامت، فروشگاه‌های صنایع دستی و... است.

ایستگاه دوم شامل روستای بند بوده و مساحت زمین آن یک هکتار و مساحت زیربنای آن یک هزار و 950 مترمربع شامل ایستگاه و سایر تاسیسات است.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول