اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

حضور هنرمندان مازندرانی در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

هنرمندان مازندرانی با نمایش «مکبث» به جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران می‌روند.

حضور هنرمندان مازندرانی در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، هنرمندان مازندرانی با نمایش «مکبث» به جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران می‌روند.

مهدی صلاحی کجور هنرمند جوان نوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: نمایش «مکبث» اجرایی نو و دیدنی از نمایشنامه شکسپیر است که توسط هنرمندان مازندرانی در نوشهر به روی صحنه می‌رود.

وی بیان داشت: پس از اجرای موفقیت‌آمیز نمایش پزشک پوشالی توسط گروه هنری «ماسک» اکنون با همکاری این گروه، نمایش «مکبث» اثر فاخر ویلیام شکسپیر به روی صحنه تئاتر می‌رود.

این هنرمند نوشهری افزود: این گروه هم‌اکنون در مرحله آماده‌سازی جسمانی و تمرینات بدنی به سر می‌برد و قرار است در بهار 93 برای حضور در جشنواره استانی مازندران، جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و اجرای عمومی در شهرستان‌های نوشهر، چالوس، رشت و تهران آماده شود.

صلاحی درباره اهمیت و جایگاه تئاتر در هنر، بر تعامل بیشتر مسئولان با هنرمندان تئاتر تاکید کرد و گفت: در بیشتر شهرهای مازندران هنوز نگاهی که به تئاتر می‌شود همان نگاهی است که به جُنگ می‌شود.

وی اضافه کرد: هنر تئاتر یک هنر والایی است و بزرگان و پیشکسوتان تئاتر نیز بر این عقیده پافشاری دارند پس مسئولان ما باید به مقوله تئاتر نگاه و درک درست‌تر، زیباتر و علمی‌تر داشته باشند و همواره با هنرمندان در ارتباط باشند، این ارتباط را حفظ کنند تا در سایه تعامل بتوان بر مشکلات حوزه تئاتر غلبه کرد.

این هنرمند ابراز داشت: زمینه و زیرساخت آموزش تئاتر در بیشتر نقاط مازندران بسیار ضعیف است و بیشتر سالن‌های مازندران نیز قابلیت و توانایی لازم برای اجرای یک تئاتر خوب و استاندارد را ندارند و اجراها در سالن‌های کنفرانس یا سالن چند منظوره انجام می‌شود بنابراین لزوم توجه به زیرساخت‌ها در هنر ارزشمند تئاتر در مازندران که استعدادهای بسیار درخشان و قوی دارد، امری ضروری است.

به گزارش فارس، مهدی صلاحی طراح و کارگردان نمایش «مکبث» است، نویسندگان آن مهدی صلاحی و نیلوفر منتظری بوده، سعید مرادی سرپرست گروه هنری ماسک، ویشتاسب شفازند دستیار کارگردان، محمد محمودی و هدیه تحصیلی دراماتورژ بوده که در آن مهسا لطیفی، مرتضی ابراهیمی ، میثم صفری، سعید فرخی، فائزه سنایی، بیتا آبیار، امین الیاسی، پگاه مقدسی، پارمیدا رستم‌زاده، آزاده شیخ اسلامی کندلوسی، هلیا آسیایی و حمیدرضا واقف از بازیگران هستند

انتهای پیام/‌86019/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول