اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک:

رویکرد دانشگاه آزاد اراک سیاست پژوهش‌محوری است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اراک سیاست پژوهش‌محوری است، بر انجام پژوهش‌های آینده‌ساز برای استان و کشور تاکید کرد.

رویکرد دانشگاه آزاد اراک سیاست پژوهش‌محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی نیازی ظهر امروز در همایش ملی شیمی، مهندسی شیمی و صنعت که در اراک برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 15 کنفرانس ملی در دانشگاه آزاد برگزار شده که از این تعداد دو کنفرانس مربوط به شیمی و مهندسی شیمی بوده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اراک از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های سطح کشور و دارای رتبه جامع و 6 دانشکده است و بالغ بر 20 هزار دانشجو در 162 رشته این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه در دانشگاه آزاد 50 رشته کارشناسی ارشد با 15 گرایش مقطع دکتری وجود دارد، گفت: هم اکنون بیشترین دانشجوی مقطع دکتری در اراک مشغول به تحصیل و پژوهش هستند.

به گفته وی حدود 600 دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اراک تحصیل می‌کنند که از این تعداد 200 دانشجو در پنج گرایش شیمی مشغول به تحصیل هستند.

نیازی بیان کرد: تاکنون هزار مقاله ISI توسط هیئت علمی و دانشجویان، 500 مقاله علمی و پژوهشی و 300 طرح پژوهشی از هیئت علمی این دانشگاه به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز 100 طرح پژوهشی اساتید و دانشجویان دانشگاه در حال اجراست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه بزرگترین انتشارات علمی کشور در دانشگاه اراک است، از چاپ 240 عنوان کتاب توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه در این انتشارات خبر داد.

وی یکی از برنامه‌های اساسی کشور را توجه به برنامه ‌پژوهشی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه چشم‌انداز 20 ساله افقی در 10 سال برای توسعه علمی کشور و تدوین جایگاه علمی مناسب در بین 15 کشور دنیا ترسیم شده است.

نیازی ادامه داد: هم اکنون کشور از لحاظ تولیدات علمی در بین 15 کشور اول دنیا  قرار دارد و از لحاظ تولیدات علمی شیمی در سال 2012 دارای رتبه 12 در سطح دنیا و رتبه اول در سطح منطقه بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به رشد سرعت علمی ایران در سال‌های اخیر یادآور شد: در سال 89 در حوزه نانو از کشور ایران 30 مقاله ISI ثبت شده بود که در سال جاری این تعداد به سه هزار و 792 مقاله افزایش یافته و بیانگر رشد 136 درصدی ایران بوده است.

نیازی خاطر نشان ساخت: جایگاه ایران از لحاظ ارائه مقالات نانو در رتبه هشت دنیا و پس از کشورهای چین، آمریکا، کره، آلمان و فرانسه است.

وی سهم ایران در تولیدات علمی جهان را 1.5 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: 1.5 درصد مقالات علمی جهان توسط محققان و دانشجویان و اساتید ایران به چاپ رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: باید تولیدات علمی به تکنولوژی تبدیل شود و مقالات پژوهشی کاربردی و تجاری‌سازی شوند تا نتیجه تحقیقات و پژوهش‌های علمی در زندگی و جامعه مشاهده شود.

نیازی بر رعایت اخلاق در پژوهش تاکید کرد و اظهار داشت: باید در ارائه مقالات اصول اخلاقی پژوهش، کپی‌رایت و رفرنس‌دهی رعایت شود.

انتهای پیام/87006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول