اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی زمین‌شناسی در تبریز

امضای تفاهمنامه پژوهشکده علوم زمین ایران با دانشگاه زوریخ سوئیس

در جریان برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه در تبریز، تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده علوم زمین ایران و دانشگاه صنعتی زوریخ سوئیس امضاء و مبادله شد.

امضای تفاهمنامه پژوهشکده علوم زمین ایران با دانشگاه زوریخ سوئیس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این تفاهمنامه همکاری مشترک که صبح امروز به امضای «اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان‌شرقی، «مرتضی طالبیان» رئیس پژوهشکده علوم زمین ایران و پروفسور «ژان پییر بورگ» رییس دپارتمان زمین‌شناسی ساختمانی دانشگاه ای.تی.اچ (E.T.H) سوئیس موسوم به دانشگاه صنعتی سوئیس رسید، امکان توسعه مناسبات علمی و تحقیقاتی را بین طرفین فراهم می‌کند.

بر مبنای مفاد این تفاهمنامه، پارامترهای لرزه خیزی گسل تبریز و سایر گسل‌های آذربایجان شرقی با همکاری مشترک زمین‌شناسان دانشگاه صنعتی زوریخ و زمین شناسان مرکز تبریز سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

توسعه همکاری‌های تحقیقاتی در رابطه با ژئودینامیک، ژئوشیمی، ماگماتیسم، لرزه شناسی و سن سنجی زمین، به اشتراک گذاشتن امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی سوئیس و سازمان زمین شناسی ایران و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول یک دوره 5 ساله از دیگر مفاد این تفاهمنامه همکاری مشترک است.

علاوه بر این، دانشگاه صنعتی زوریخ سوئیس با امضا و مبادله تفاهمنامه مزبور متعهد شده است دانشجویان ایرانی در دوره دکترای زمین‌شناسی را پذیرش کند. تز دکترای این دانشجویان با محوریت بررسی گسل تبریز و گسل‌های دیگر آذربایجان شرقی خواهد بود.

پژوهشکده علوم زمین به عنوان یک واحد تحقیقاتى - دانشگاهى وابسته به سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى ایران و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناورى بوده و با دارا بودن مجوزهای لازم از شورای گسترش آموزش عالی و از طریق برگزاری آزمون سراسری، اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته در گرایش‌های مختلف زمین شناسی می‌کند.

سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه به میزبانی تبریز در حال برگزاری است. این کنگره چهارشنبه با بازدید صحرایی شرکت‌کنندگان از گسل‌های ورزقان، اهر و شمال تبریز به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول