اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

کتابخانه‌های آپارتمانی در قزوین ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: طرح ایجاد کتابخانه‌های کوچک آپارتمانی در 12 مجتمع مسکونی پرجمعیت، تا پایان اسفند ماه سال جاری در شهر قزوین اجرا می‌شود.

کتابخانه‌های آپارتمانی در قزوین ایجاد می‌شود

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یکی از معضلاتی که امروز آپارتمان‌‌نشین‌ها را تهدید می‌کند دور بودن آنها از فضاهای فرهنگی و به ویژه کتابخانه‌هاست.

وی اذعان کرد: این روند موجب کاهش آمار مطالعه در بین قشرهای مختلف شهروندان و به ویژه کودکان و نوجوانان شده است و با توجه به اینکه ورود تکنولوژی‌های مدرن به زندگی کنونی همچون اینترنت، لپ‌تاپ، موبایل و بازی‌های رایانه‌ای موجب تنگ شدن فضای مطالعه شده، باید کاری کرد تا مطالعه به عنوان شاه بیت فعالیت‌های فرهنگی جای خود را در بین خانواده‌ها بیابد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: در فاز نخست 12 مجتمع مسکونی پر جمعیت در شهرک‌های مینودر و کوثر صاحب کتابخانه‌های کوچک آپارتمانی می‌شوند، دسترسی به این کتابخانه‌ها آسان است، به طوری که امانت گرفتن کتاب با سهولت انجام می‌شود.

وزیری‌نژاد خاطر نشان کرد: پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی می‌شود در اجرای نخستین بخش از طرح کتابخانه‌های آپارتمانی پنج هزار و 760 نفر از شهروندان از این طرح بهره‌مند شوند.

این مسئول هدف از انتخاب شهرک کوثر و مینودر را برای این اقدام، تهیه خوراک فرهنگی برای تعداد عظیمی از شهروندان دانست و بیان کرد: این مهم به توسعه یافتگی فضاهای فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهر کمک کرده و موجب می‌شود شهروندان کتاب‌های موجود در منزل خود را نیز برای امانت دادن به این کتابخانه‌ها بیاورند تا همسایگان آنها نیز بهره ببرند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه از ساکنان آپارتمان‌ها نظرسنجی به عمل آمده تا مشخص شود که تمایل به استفاده از چه نوع کتاب‌هایی هستند، اضافه کرد: تمایل شهروندان به مطالعه کتاب‌هایی با موضوعات عمومی، بهداشت و درمان، مشاوره، روانشناسی، تربیت کودک، مهارت‌های زندگی و آشپزی بود که در کنار این‌ها کاتالوگ‌ها و کتابچه‌های فرهنگ شهروندی سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری قزوین در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وزیری‌نژاد در رابطه با ویژگی‌های فیزیکی کتابخانه‌های آپارتمانی ابراز داشت: سازه‌هایی طراحی شده که ظرفیت جای گیری 100 تا 200 بروشور و کتاب را دارد و این کتابخانه‌ها طی تفاهم‌نامه با هیئت مدیره مجتمع‌های مسکونی در اختیار ساکنان قرار گرفته و در محوطه پیلوت مجتمع‌ها گذاشته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نصب و مراقبت از کتاب‌ها بر عهده هیئت مدیره مجتمع است و تغذیه کتاب‌ها به شکل ماهانه از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه یکی از اهداف مهم سازمان فرهنگی توسعه کتابخانه‌های آپارتمانی است، عنوان کرد: چنانچه شهروندان تمایل به ایجاد چنین کتابخانه‌هایی در منزل مسکونی خود باشند سازمان استقبال کرده و همکاری لازم را به عمل می‌آورد.

وزیری‌نژاد، همکاری برخی دستگاه‌ها و نهادهای وابسته و غیر وابسته به شهرداری قزوین با سازمان متبوع خود را در اجرای این طرح، ستودنی و قابل تقدیر اعلام کرد.

انتهای پیام/2667/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول