اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل:

قهوه‌خانه‌های اردبیل صاحب کتابخانه می‌شوند

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل گفت: قرار است با توزیع کتاب و مجلات دینی قهوه‌خانه‌های اردبیل به کتابخانه‌ای مجهز شوند تا مراجعان بتوانند از آن استفاده کنند.

قهوه‌خانه‌های اردبیل صاحب کتابخانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری  مساجد استان اردبیل، نادر سقا با بیان اینکه قرار است با توزیع کتاب و مجلات دینی قهوه‌خانه‌های اردبیل به کتابخانه‌ای مجهز شوند تا مراجعان بتوانند از آن استفاده کنند، اظهار داشت: این طرح به ابتکار کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با توزیع کتب و مجلات دینی در قهوه خانه‌های محلات اردبیل در آستانه 18 اسفند اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کانون‌های مساجد استان بر آن شد تا با اجرای طرح ‌توزیع کتب و مجلات دینی در قهوه‌خانه‌های محلات بتواند جوانان را بیش از پیش با اهداف مراکز فرهنگی به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد آشنا کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای این طرح همت سایر مسئولان فرهنگی استانی و کشوری را می‌طلبد تا تمامی قهوه‌خانه‌های استان تبدیل به مراکز فرهنگی شوند، یادآور شد: در قهوه‌خانه‌ها گاهی مشاهده می‌شود افراد از تمامی اقشار به صورت ناآگاهانه، اوقاتشان را به بطالت و بیهودگی می‌گذرانند که با اجرای این طرح به لطف خداوند متعال گامی مهم در ارتقای فرهنگی عمومی برداشته می‌شود.

سقا با بیان اینکه به دلایل مختلف برخی از افراد قهوه‌خانه‌نشین محلات به سراغ مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ای مراجعه نمی‌کنند، گفت: با اجرای این طرح ما به سراغ آنها می‌رویم که با عنایت خداوند بسترسازی و برنامه‌ریزی مناسب در این ارتباط برای آشنایی آنها با فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

سقا با اشاره به اینکه وقتی گذشته را مرور می‌کنیم، نقش مساجد در حل مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف را در مساجد مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: با اجرای این طرح و با استفاده از ظرفیت و کارکردهای مساجد می‌توان برای حل مشکلات فرهنگی استان نیز گام های اساسی برداشت.

این مسئول از اهداف این طرح به نشر و گسترش فرهنگ مطالعه در بین عموم مردم اشاره کرد و بیان داشت: این طرح اهدافی همچون پیروی از منویات مقام معظم رهبری بر اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، بسترسازی در جذب جوانان و اقشار مختلف بر تقویت پیوند فعالیت‌های مسجدی با سایر مجموعه‌های مختلف محلات، اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد، ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ کتابخانه در محلات، افزایش سرانه مطالعه و تشویق به مطالعه در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه، ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان و در نهایت آشتی و انس مردم با کتاب و ساماندهی اوقات فراغت است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل با اعلام این خبر که کتاب‌های ارائه شده در این قهوه‌خانه‌ها با موضوعات دینی، آموزشی و اجتماعی است، افزود: این طرح به صورت آزمایشی در برخی از قهوه‌خانه‌های مجاور کتابخانه‌های مساجد اردبیل اجرا می‌شود که در صورت استقبال در سایر قهوه‌خانه‌های سطح استان نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سقا در پایان سخنان خود توزیع مجلات، بروشورهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد در قهوه‌خانه‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح در آستانه 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های مساجد با همت و تلاش 18 کتابخانه مساجد استان اردبیل اجرا می‌شود.

انتهای پیام/62003/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول