اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی خبر داد

ترانزیت 8 هزار دستگاه کامیون از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی گفت: طی 10 ماهه امسال 8 هزار و 296 دستگاه کامیون از کشورهای عراق، روسیه و امارات از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

ترانزیت 8 هزار دستگاه کامیون از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی

به گزارش خبر گزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع و معادن بیرجند، محمد علی خاشی اظهار داشت: این کامیون‌ها 203 میلیون و 872 هزار و 755 کیلوگرم مشتقات نفتی(سوخت) حمل کرده است.

وی به خدمات مسافری گمرک اشاره کرد و افزود: از آغاز امسال برای 8 هزار و 360 نفر مسافر خروجی و 8 هزار و 169 نفر مسافر ورودی در فرودگاه بین‌المللی بیرجند خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی اذعان داشت: این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش مسافران ورودی 48 درصد و مسافران خروجی 45 درصد کاهش داشته است.

خاشی به واردات کالا در 10 ماهه امسال در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت 28 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و 32 هزار و 498 دلار تشکیل شده است.

وی وزن این کالاها را یک میلیون و 862 هزار و 590 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه 18 درصد و  ارزش 24 درصد کاهش و از نظر وزن 46 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی تخم اسپند و احشام را از اقلام وارداتی برشمرد و یادآور شد: این اقلام از کشور افغانستان به استان وارد شده است.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول