اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد

رشد 80 درصدی ترانزیت خروجی پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ترانزیت خروجی مرز ماهیرود در آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن 80 درصد افزایش داشته است.

رشد 80 درصدی ترانزیت خروجی پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی خاشی ظهر امروز در دیدار استاندار خراسان جنوبی از پایانه مرزی ماهیرود اظهار داشت: بازارچه مرزی ماهیرود در سال 88 به عنوان مرز اصلی معرفی و شروع به فعالیت کرد.

وی تصریح کرد: پایانه مرزی ماهیرود در سال 90 به بهره‌برداری رسید و با حداقل نیروی انسانی روز به روز وضعیت آن بهتر می‌شود و امید است به وضعیت مطلوب برسد.

وضعیت جاده،مسئله اصلی ترانزیت عام بازارچه ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مرز هم واردات و هم صادرات انجام می‌شود، اذعان داشت: برای ترانزیت عام کالا تاکنون درخواست‌های زیادی شده است.

خاشی ادامه داد: این درخواست‌ها در حال پیگیری هستند و به زودی رویه اجرایی آن انجام می‌شود.

وی یکی از مسائل اصلی ترانزیت عام را وضعیت جاده عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود دولت جدید توجه خاص به حل این مشکل داشته باشد.

ساخت خانه‌های سازمانی برای کارگران بازارچه مرزی ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی متذکر شد: در حال حاضر با امکانات موجود می‌توانیم خدمات ارائه دهیم اما مسیر رفت و آمد برای پرسنل در بازارچه بسیار مشکل است.

خاشی از ساخت و احداث خانه‌های سازمانی برای این بازارچه خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات سر راه  کارگران و فاصله زیاد شهر تا پایانه پیشنهاد ساخت خانه سازمانی برای این کارگران در درح داده شده است.

وی با بیان اینکه ترانزیت خروجی پایانه مرزی ماهیرود نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، یادآور شد: ترانزیت خروجی مرز ماهیرود در آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن 80 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در این بازارچه، خاطرنشان کرد: 3 هزار کامیون در افغانستان خوابیده بود که با انجام اقدامات مناسب در حال حاضر تردد کامیون‌ها در عراق به صفر رسیده است.

انتهای پیام/69022/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول