اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن برنج ایران:

استانداران شمالی برای تغییر نرخ خرید تضمینی برنج تلاش کنند

رئیس انجمن برنج ایران گفت: اگر استانداران مازندران و گیلان بخواهند می‌توانند در قیمت‌گذاری نرخ خرید برنج تضمینی تجدیدنظر کنند.

استانداران شمالی برای تغییر نرخ خرید تضمینی برنج تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، جمیل علیزاده شایق امشب در نشست کارشناسان ارشد برنج مازندران به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این موسسه با بیان اینکه از آلوده نبودن برنج مازندران حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: زمانی که مباحث مربوط به این آلودگی مطرح شد از دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و گیلان در این زمینه استعلام کردیم که گواهی سلامت این محصول را ارائه کنند.

علیزاده بیان داشت: برای بررسی آلودگی برنج هندوستان گروهی کارشناس به این کشور اعزام شد و نیز گروهی در اتاق بازرگانی ایران در حال پیگیری ماجرای واردات بیش از اندازه و آلودگی برنج‌های خارجی هستند.

وی با بیان اینکه همچنان تلاش می‌کنیم با کمک سازمان صنعت و معدن و تجارت میزان واقعی واردات در کشور را ساماندهی کنیم، یادآور شد: میزان سرانه مصرف برنج در کشور 97 گرم در روز تعیین شده است اما تا اول بهمن ماه یک میلیون و 600 هزار تن برنج به کشور وارد شد در حالی که کسری کشور 700 تن بود.

رئیس انجمن برنج ایران با انتقاد از نحوه قیمت‌گذاری خرید تضمینی بیان داشت: برنج در شهریور و مرداد کشت و برداشت می‌شود در حالی که قیمت تضمینی را پاییز یا زمستان پیش از آغاز فصل کشت اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها و تورم در قیمت برنج در سال آینده تاثیر دارد، افزود: این قیمت‌گذاری با قیمت تورم مطابقت ندارد و هنوز هم با وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه در حال پیگیری هستیم.

علیزاده گفت: اگر استانداران مازندران و گیلان بخواهند می‌توانند در قیمت‌گذاری نرخ خرید برنج تضمینی تجدیدنظر کنند.

انتهای‌پیام/86011/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول