اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای

وزیر جهاد کشاورزی از بررسی افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 93 خبر داد.

افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از باغ‌های آسیب‌دیده از بارش برف سنگین در این شهرستان اظهار کرد: بیش از 80 میلیارد تومان به کشاورزی گیلان آسیب وارد شده است.

وی بر جبران خسارت کشاورزان تاکید کرد و افزود: اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت‌ها با تصویب هیئت دولت در اختیار ستاد مدیریت بحران گیلان گذاشته می‌شود.

حجتی خواستار رعایت مسائل فنی در احداث زیرساخت‌ها شد و بیان کرد: روشی باید به‌کارگیری شود تا آسیب زیرساخت‌ها در مقابل حوادث کاهش پیدا کند.

*ردیف بودجه مستقل برای صنعت چای کشور

وزیر جهادکشاورزی در ادامه از اختصاص ردیف بودجه مستقل برای حمایت از صنعت چای کشور خبر داد و تصریح کرد: سال آینده ردیف بودجه مستقل صنعت چای از طریق معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و حمایت نمایندگان مردم در مجلس اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص 160 میلیارد تومان به صنعت چای کشور از سال آینده، یادآور شد: 60 میلیارد تومان برای به‌زراعی و تجهیز باغ‌های چای در اختیار چایکاران گذاشته می‌شود.

حجتی به افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 93 اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور در حال بررسی است و پس از تصویب اطلاع‌رسانی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صندوق حمایت از صنعت چای تشکیل می‌شود، اظهار کرد: صندوق مذکور با همکاری اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان چای تشکیل می‌شود.

وی 51 درصد سهام صندوق حمایت از صنعت چای را متعلق به اتحادیه‌های چای دانست و بیان کرد: 49 درصد سهام صندوق مذکور را دولت سرمایه‌گذاری می‌کند.

حجتی با اشاره به مشکلات کشاورزان درباره خسارت‌های ناشی از برف با بیمه، تصریح کرد: امیدواریم تمهیدات لازم به منظور پرداخت خسارت باغداران مرکبات اندیشیده شود و بیمه به تعهدات خود عمل کند.

وزیر جهاد کشاورزی به مشکلات بیمه‌ای کشاورزان اشاره کرد و گفت: مشکلات بیمه‌ای کشاورزان قابل پیگیری است.

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول