اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه در رابر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رابر گفت: انجمن قرآن و نهج‌البلاغه رابر با هدف توانمندسازی علاقه‌مندان به علوم قرآنی و آشنایی آنها با معارف اسلامی و ارتقای بینش و معرفت دینی تشکیل شد.

راه‌اندازی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه در رابر

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، علی سلاجقه ظهر امروز در نشست راه‌اندازی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه رابر اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در مسائل مذهبی، دینی و انگیزه جوانان این شهر به فراگیری قرائت و تفسیر قرآن مجید و نهج‌البلاغه و تاکید بر اهمیت این موضوع در نظام مقدس جمهوری اسلامی، انجمن قرآن و نهج‌البلاغه در رابر تشکیل شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رابر تصریح کرد: در راستای ساماندهی و شناخت قاریان برجسته رابر و کشف و آموزش استعدادهای جوان شهرستان سعی داریم با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان و جوانان قرآنی رابر بتوانیم هر هفته یک جلسه در سطح شهرستان با حضور اساتید و قاریان برجسته شهرستان رابر برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که جامعه به سمت و سوی مفاهیم الهی قرآن سوق پیدا کند، ما شاهد پویایی جامعه بیش از پیش هستیم.

سلاجقه ابراز داشت: به سبب بهره‌مندی از حضور قاریان برجسته شهرستان علاقه‌مندان می‌توانند پس از نام‌نویسی در جلسات هفتگی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه شرکت کنند.

امام جمعه شهرستان رابر نیز در این جلسه گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان‌ها به سوی کمال را در بر می‌گیرد و کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می‎دهند.

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری افزود: قرآن کریم انسان‌ها را به زندگی کردن با معیارها و ارزش‎های انسانی و اسلام دعوت می‎کند، قرآن مجید عامل صعود به سوی بهشت، مایه خرمی دل‌ها، دریای بی‎کران معرفت و یگانه عامل توانگری است که عامل اصلی هدایت‎گر و تربیت‌کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

وی اظهار داشت: روش‌های انس با قرآن فراوان است چه بسا هر کسی به شیوه‌ای عمل کند و از نتیجه کارش راضی باشد، اما اصول کلی و راهکار عملی همان است که قرآن و عترت بیان داشته است و همواره باید مد نظر قرار گیرد.

جعفری متذکر شد: طهارت روحی، آموزش تدریجی، حوصله در تمرین، پشتکار و تلاش مستمر با الهام از رهنمودهای قرآن و آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) بهترین سرمایه قرآن آموزی و ایجاد انس با آیات الهی است.

وی گفت: مهمترین فعالیت این کانون‌ها برگزاری جلسات پیرامون روخوانی، تجوید، حفظ مفاهیم، ترتیل قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه در راستای ارتقای سطح معلومات قرآنی و آشنایی با خطبه‌های نهج‌البلاغه و سخنان امیرالمومنان (ع) با هدف توانمندسازی علاقه‌مندان به علوم قرآنی و آشنایی آنها با معارف اسلامی و ارتقای بینش و معرفت دینی است.

همچنین در پایان این جلسه شیخ ایمان مهدی‌پور به عنوان رئیس و صالح هاشمی به عنوان دبیر انجمن قرآن و نهج‌البلاغه شهرستان رابر معرفی شدند.

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول