اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه ارومیه:

دانشگاه ارومیه به وظایف خود در قبال دریاچه ارومیه عمل نکرده است

سرپرست دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه برای دریاچه ارومیه مسئولیت خطیری در زمینه‌های پژوهشی و علمی مرتبط با دریاچه دارد ولی در این مورد به وظیفه منطقه‌ای خود در قبال دریاچه ارومیه عمل نکرده است.

دانشگاه ارومیه به وظایف خود در قبال دریاچه ارومیه عمل نکرده است

رحیم حب نقی ظهر امروز در حاشیه آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موافقت ارتقای پژوهشکده آرتمیا و آبزیان به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، زمینه همکاری متخصصان گروه‌های آب، معدن، شیمی، زمین‌شناسی، محیط‌ زیست، بیولوژی و سایر گروه‌های مرتبط از داخل و خارج دانشگاه را با پژوهشکده جدید فراهم کرد.

وی ابراز داشت: پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه برای درگیر کار کردن همه صاحبنظران و متخصصان در زمینه‌های آب، معدن، شیمی، زمین‌شناسی، محیط‌ زیست و بیولوژی و... به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه راه‌اندازی شد.

حب نقی تصریح کرد: دانشگاه ارومیه در کنار دریاچه ارومیه مسئولیت خطیری در زمینه‌های پژوهشی و علمی مرتبط با دریاچه داشته و دارد ولی در این مورد به وظیفه منطقه‌ای خود در قبال دریاچه ارومیه به خوبی عمل نکرده که امید است از این به بعد این امر محقق شود.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه ارومیه به دریاچه ارومیه به عنوان ظرفیت منطقه‌ای پایان‌ناپذیر و یک ثروت خدادادی نگاه می‌کند و از این به بعد بودجه‌های پژوهشی داخل و خارج دانشگاه باید در این رابطه هزینه شود.

سرپرست دانشگاه ارومیه در پایان اذعان داشت: مسئولان دانشگاه ارومیه در راستای توسعه توجهات به دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/61005/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول