اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه اعلام کرد

عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه

دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه گفت: دولت تدبیر و امید عزم جدی برای احیای دریاچه ارومیه دارد.

عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عیسی کلانتری ظهر امروز در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه که در سالن چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عامل بحران دریاچه ارومیه عامل انسانی بوده و نباید عامل طبیعت را عامل اصلی خشکی دریاچه ارومیه تلقی کرد.

وی ابراز داشت: خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها عامل بحران دریاچه ارومیه بوده و باید همه برای نجات دریاچه ارومیه تلاش کنند چراکه آذربایجان بدون دریاچه ارومیه مفهومی ندارد و ایران بدون آذربایجان وجود نخواهد داشت.

کلانتری تصریح کرد: ما دریاچه ارومیه را حفظ و احیا خواهیم کرد و دریاچه ارومیه به کمک مردم شمال غرب و ملت ایران احیا خواهد شد.

وی ابراز داشت: نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید در رابطه با احیای دریاچه ارومیه بوده و رئیس‌جمهور اعلام کرده که هزینه احیای دریاچه ارومیه مهم نیست و باید دریاچه ارومیه احیا شود لذا مردم آذربایجان اعم از سنی و شیعه، ترک و کرد دست به دست هم دهیم تا اشتباهات گذشته را اصلاح کنیم.

کلانتری ادامه داد: اگر دریاچه ارومیه احیا نشود باید 5 میلیون نفر مهاجرت کنند لذا مردم آذربایجان باید این دریاچه را احیا کنند.

وی یادآور شد: دانشگاه‌های کشور ظرفیت‌های بالایی دارند که متاسفانه کمتر از این ظرفیت‌ها استفاده شده است و در راستای احیای دریاچه ارومیه دانشگاه صنعتی شریف به عنوان محور احیای دریاچه ارومیه انتخاب شده و دانشگاه‌های ارومیه، تبریز و امیرکبیر دانشگاه‌های کمکی دانشگاه صنعتی شریف هستند.

دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه متذکر شد: ما به دولت قول دادیم تا سه ماه دیگر نسخه احیای دریاچه ارومیه را با جمع‌بندی نظرات روی میز دولت قرار دهیم و در این راستا بزرگ‌ترین کار برای احیای دریاچه ارومیه کمک گرفتن از مردم است و بدون مردم حاکمیت مفهوم ندارد.

انتهای پیام/61005/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول