اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان عنوان کرد

استعدادیابی معتادان در مراکز درمانی ترک اعتیاد

فرماندار کرمان گفت: کسانی که در مراکز ترک اعتیاد بستری می‌شوند از نظر نوع تخصص و زمینه کاری پیش از اعتیاد، استعدادها و شرایط خانوادگی مورد بررسی قرار گیرند.

استعدادیابی معتادان در مراکز درمانی ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره به بررسی وضعیت اشتغال بهبودیافتگان مرکز درمان ماده 16 این شهرستان اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 200 نفر وارد این مرکز شده و پس از گذراندن مراحل درمان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان با بیان اینکه از آثار مثبت نگهداری معتادان در این مرکز کاهش میزان سرقت و جرائم خیابانی است، عنوان کرد: در حال حاضر 150 نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

سعیدی با اشاره به آسیب‌های جدی وارده به سلامت جسمی و ذهنی افراد زیر 18 سال بیان داشت: آسیب‌های وارده به نوجوانان و جوانان زیر 18 سال بسیار بالا و گاهی جبران‌ناپذیر است و این اهمیت کار در این موضوع را افزایش می‌دهد.

فرماندار کرمان تصریح کرد: عوامل اقتصادی و یا نداشتن شغل مناسب را نمی‌توان علت گرایش به اعتیاد دانست و عوامل اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی زیادی در این امر مؤثر هستند.

سعیدی داشتن ارتباط مراکز درمان با خانواده‌های بیماران را در نحوه درمان آنها مهم دانست و گفت: دادن مشاوره به خانواده‌ها، کمک گرفتن و ارتباط با آنها در حین و پس از درمان می‌تواند، تاثیر مثبتی در روند بهبودی آنها داشته باشد.

وی خواستار استعدادیابی افراد تحت درمان شد و افزود: باید کسانی که در این مراکز بستری می‌شوند از نظر نوع تخصص و زمینه کاری پیش از اعتیاد، استعدادها و شرایط خانوادگی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان و ایجاد بستر مناسب از آنها استفاده شود.

انتهای پیام/2446/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول