اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر:

همه معتادان و قاچاقچیان قائمشهر شناسایی شدند

فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر از شناسایی تمام معتادان و توزیع‌ کنندگان خرد و کلان مواد مخدر در قائمشهر خبر داد.

همه معتادان و قاچاقچیان قائمشهر شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی رمضانی شامگاه یکشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد که در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد با اشاره به طرح بسیج مبارزه با مواد مخدر که از تیر ماه 91 در قائمشهر به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت طرح در کشور آغاز شد نگاه غالب این طرح را آگاه‌سازی و پیشگیری اعلام کرد.

این مسئول افزود: تلاش کردیم تا پیشگیری را در همه عرصه‌ها و در بین همه اقشار داشته باشیم و برای اجرای این هدف نخست سراغ قشر دانش‌آموز و جوان رفتیم و کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد را در مدارس برگزار کردیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: در مجموع 273 کارگاه  آموزش پیشگیری در قائمشهر برگزار شد که بالغ بر 50 هزار نفر اعم از اصناف، والدین، طلاب و... در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

وی از تربیت مربیان آموزشی در حوزه پیشگیری، مقابله و برخوردهای انتظامی و امنیتی، فضاسازی‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و برپایی نمایشگاه‌ها در پارک‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان دیگر اقدامات انجام شده توسط این ستاد در قائمشهر نام برد.

فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر گفت: تمام معتادان و توزیع کنندگان خرد و کلان مواد مخدر شهرستان قائمشهر شناسایی شدند و اطلاعات جامعی از آنان در بانک اطلاعاتی ثبت شده تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

رمضانی متذکر شد: اماکن توزیع مواد مخدر در شهرستان شناسایی و نحوه عملیات امنیتی طراحی شد همچنین محله‌ای از قائمشهر که محل تجمع قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر بود در قالب کمیسیون ماده 100 تخریب و پاکسازی شد و عوامل قاچاق از آنجا رانده شدند.

این مسئول به برگزاری جلسات مشاوره خانوادگی موردی قاچاقچیان با کارشناسان مجرب اشاره و تصریح کرد: بعد از مشاور از آنها تعهداتی اخذ شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده تا 40 درصد آنها توبه کردند. 

وی به اجرای در انزوا و چراغ خاموش طرح توسط بسیج و سپاه قائمشهر تاکید کرد و اذعان داشت: هرچند نگاه ما نگاه انتظامی نیست ولی کشفیات خوبی انجام شد و آن کشف بالغ بر 20 کیلو مواد مخدر و دستگیری باند توزیع است.

انتهای پیام/86008/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول