اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان زنجان خبر داد

وجود 9 مرکز میان‌مدت اقامتی معتادین در استان زنجان

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: 9 مرکز میان مدت اقامتی معتادین در استان زنجان فعالیت دارند.

وجود 9 مرکز میان‌مدت اقامتی معتادین در استان زنجان

گل‌نسا آقامحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 9 مرکز فعال میان‌مدت در استان زنجان مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه همه این مراکز به صورت خصوصی اداره می‌شوند، تصریح کرد: معتادین به مدت یک ماه در این مراکز از خدمات درمانی غیر دارویی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ظرفیت هر یک از این مراکز را 60 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تعرفه تعیین شده برای هر نفر یک میلیون و 970 میلیون ریال است که در صورت بی‌بضاعتی مددجویان تمام یا بخشی از این هزینه توسط بهزیستی تامین می‌شود.

وی نحوه ارائه خدمات در این مراکز را غیر دارویی خواند و اضافه کرد: در این مراکز همپایان معتاد با همراهی هم مراحل 12‌گانه ترک را همراه با روانشناسی و مددکاران مقیم در مرکز طی می‌کنند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از حضور پزشکان برای ویزیت بیماران قبل از آغاز دوره درمان خبر داد و اعلام کرد: افرادی که دارای شرایط درمان غیر دارویی نیستند با توجه به نوع اعتیاد به مراکز دیگر معرفی می‌شوند.

آقامحمدی به وجود 22 مرکز ترک اعتیاد سرپایی در استان زنجان اشاره و متذکر شد: سه مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز در استان وجود دارد که دو مرکز زیر نظر علوم پزشکی و یک مرکز زیر نظر بهزیستی فعالیت دارد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه این مراکز برای آغاز به فعالیت خود نیاز به دریافت تاییدیه بهداشت از مرکز بهداشت هستند، بیان داشت: کارشناسان بهزیستی از طرف کمیته به صورت مستمر و ادواری بر کار این مراکز نظارت دارند.

این مسئول از وجود 30 سمن فعال در زمینه پیشگیری از اعتیاد در استان زنجان یاد کرد و عنوان داشت: بهزیستی استان زنجان درصدد است تا با انجام برنامه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی را در استان زنجان کاهش دهد.

وی از افتتاح نخستین مرکز اقامتی میان‌مدت معتادین در شهرستان ایجرود خبر داد و اذعان داشت: مرکز اقامتی معتادین طلوع رهایی زرین همزمان با دهه فجر با هدف فعالیت‌های موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در شهرستان ایجرود افتتاح شده است.

انتهای پیام/73009/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول