اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی مطرح کرد

وجود 1500 معتاد تزریقی در خراسان شمالی

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردها تعداد معتادان تزریقی، بی‌خانمان و پرخطر در این استان یک‌هزار و 500 نفر است.

وجود 1500 معتاد تزریقی در خراسان شمالی

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: خدماتی چند به عمده این معتادان پرخطر از جمله سرنگ یک‌بار مصرف، یک وعده غذای گرم و سرپناه داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان گفت: هم اکنون 142 مرکز درمانی ترک اعتیاد در خراسان شمالی فعال است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تعداد افراد زیر پوشش ترک اعتیاد در این مراکز را 24 هزار و 745 نفر عنوان کرد.

به گفته وی، مراکز ترک اعتیاد در استان در مدل‌های درمان سرپایی وابستگی به مواد، مرکز یا بخش درمان وابستگی به مواد، مرکز کاهش آسیب دی.آی.سی، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مرکز اقامتی بلندمدت، اجتماع درمان‌مدار تی.سی و مرکز میان مدت وابستگی به مواد انجام می‌شود.

یزدان‌پناه تصریح کرد: برخی از این مراکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و اداره کل زندان‌ها فعالیت داشته که عمدتاً در حوزه واحد درمان وابستگی به مواد مخدر با داروهای آگونیست انجام می‌شود که در قالب آن درمان نگه‌دارنده با متادون، درمان نگه‌دارنده با بوپرونرفین، درمان نگه‌دارنده با تنتوراپیوم و درمان پرهیزمدار برای ترک اعتیاد معتادان صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، اعتیاد مهم‌ترین معضل اجتماعی خراسان شمالی به شمار می‌رود.

نیمی از زندانیان خراسان شمالی مرتبط با مواد مخدر هستند.

انتهای پیام/63002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول