اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آهنگساز و مدرس موسیقی مطرح کرد

جشنواره موسیقی سنتی عامل پیوند نسل جوان با موسیقی ملی

یک مدرس موسیقی گفت: برگزاری جشنواره‌های موسیقی سنتی گام بزرگی برای پیوند نسل جوان با موسیقی ملی است.

جشنواره موسیقی سنتی عامل پیوند نسل جوان با موسیقی ملی

محمدرضا فیاض امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سطح برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر همدان اظهار کرد: در بسیاری از زمینه‌ها تراز اجراها چنان بالا و احترام برانگیز بود که باعث غافلگیری من شد.

وی افزود: با نگاه جزئی به جشنواره موسیقی مشخص می‌شود که کیفیت هنرجویان و نوازندگان در رشته‌های مختلف همگون نیست.

این مدرس موسیقی بیان داشت: در نگاه جزئی به جشنواره در برخی رشته‌ها سطح شرکت‌کنندگان بسیار بالا و در برخی از سازها و رشته‌ها نیز افت زیادی دیده می‌‌شود.

به گفته وی این موضوع باید با مشارکت پیشکسوتان، دارندگان آموزشگاه‌های موسیقی و کارشناسان اداره ارشاد بررسی و آسیب‌شناسی کارشناسی شود.

فیاض ابراز داشت: آسیب‌شناسی این ناهمگونی بین رشته‌های مختلف می‌تواند در رشد و پیشرفت موسیقی موثر باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی عموماً فرایندهای بسیار آرامی هستند، گفت: تداوم، استمرار و پشتکار در رشته‌ها قطعاً ثمربخش خواهد بود.

این موسیقیدان با اشاره به غافلگیری خود از حضور مردم و استقبال آنان از جشنواره موسیقی تصریح کرد: حضور کثیر مردم همدان در سالن اجرای جشنواره ی رویداد منحصر به فردی است که جمعیتی نیز ایستاده شاهد اجرای رقابت‌ها بودند.

وی با اشاره به تأثیر موسیقی سنتی بر جوانان تأکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی گام بزرگی برای پیوند نسل جوان با موسیقی ملی خود و استحکام این پیوند است.

این نویسنده و پژوهشگر موسیقی با اشاره به 25 سال فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه موسیقی ابراز داشت: باید دامنه اثرگذاری‌ها را واقع‌بینانه ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها و رقابت‌ها باعث ایجاد دلگرمی بین اهالی موسیقی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر اجرای این  پروژه‌ها مداومت داشته باشد قطعاً رویکرد جوانان به موسیقی سنتی نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول