اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد

توجه به رویکردهای علمی در احیای دریاچه ارومیه

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: باید در راستای احیای دریاچه ارومیه به رویکردهای علمی توجه شود و کار تحقیقی و پژوهشی را در این زمینه آغاز کنیم تا به نتیجه درست برسیم.

توجه به رویکردهای علمی در احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کیومرث دانشجو ظهر امروز در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه که در سالن چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دریاچه ارومیه در حال حاضر دچار بحران شده و نیازمند راهکاری مناسب برای سرعت بخشی به نجات آن دارد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ابراز داشت: انتظار ما به عنوان حوزه وزارت نیرو این است که همه نظرات ارزشمند است و به همه نظرات ارزش قائل هستیم.

دانشجو تصریح کرد: باید سهم همه تأثیرات بررسی شود و متناسب با تأثیرات راهکار ارائه و عملی کنیم و در حال حاضر همه طرح مشکل می‌کنند و راهکار علمی ارزیابی نشده است که باید درصد مشکلاتی که پیش آمده سهم‌بندی و مطابق آن درصد راهکار ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه باید سهم تغییرات اقلیمی در بحث دریاچه ارومیه مشخص شود، ادامه داد: روان آب‌های استان حداقل 40 درصد کاهش پیدا کرده و باید میزان تاثیر تغییرات اقلیمی، برداشت از منابع آب زیر زمینی، توسعه و بهره‌برداری از آب‌های سطحی و مصرف بی‌رویه مشخص شود.

دانشجو تاکید کرد: دریاچه ارومیه در حال حاضر دارای 28 میلیارد مترمکعب کمبود آب است و تمامی عوامل ستادی و اجرایی باید به سمت و سوئی حرکت کنند تا بتوانند برای کمبود این میزان آب به توافق برسند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر انتقاد و بحث بدون هدف و برنامه باشد خروجی به دنبال نخواهد داشت، متذکر شد: امروز موضوع احیای دریاچه ارومیه مورد توجه دولت بوده و امید است به سمتی حرکت کنیم تا راهکار درستی برای کمک به وضعیت دریاچه ارومیه دنبال شود.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول