حسین عمویی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه تاکنون چهار بازار روز در قزوین احداث شده است، اظهار کرد: شش بازار روز جدید نیز در این شهر جانمایی شده که این سازمان تلاش میکند این بازارها را احداث کند.
این مسئول بیان کرد: احداث این شش بازار یاد شده با توجه به جمعیت شهری در قزوین در نظر گرفته شده که تحقق این هدف از مهمترین برنامههای سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین است.
وی با اشاره به محدودیت بودجه سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین گفت: این سازمان تلاش میکند تا هر سال یک بازار روز احداث کند که البته در شرایط ایدهآل سازمان یاد شده میتواند دو بازار روز را احداث کند.
عموئی خاطرنشان کرد: در گذشته به طور متوسط احداث هر بازار روز 200 تا 300 میلیون تومان بود که اکنون با توجه به شرایط و وسعت گستردگی این بازار و افزایش قیمتهای مصالح در ساخت و ساز به 600 تا 700 میلیون تومان رسیده است.
خرید آسان از مهمترین اهداف احداث روز بازار
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین ابراز داشت: هدف از بازار روز در قزوین کاهش حجم بار ترافیک، جلوگیری از هزینهها، کاهش آلودگی، عرضه میوه و ترهبار با کیفیت مناسب، حمایت از تولیدکنندگان و تهیه و خرید آسان مایحتاج ضروری و میوه و ترهبار شهروندان است.
وی یادآور شد: بازار روز مهدیه از جمله بازارهای این سازمان واقع در جانبازان شهرک مهدیه است که با هدف خدمترسانی به شهروندان، کاهش بار ترافیکی در نقاط پرازدحام شهری، عرضه میوه و ترهبار و مایحتاج عمومی، مواد پروتئینی و آبزیان افتتاح شده است.
این مسئول ادامه داد: در این بازار روز غرفه عرضه مستقیم شیر خام، غرفه عرضه گیاهان دارویی، اختصاص کیوسک مطبوعاتی، برپایی غرفه عرضه گل و گیاه و عرضه نهال رایگان به مناسبت روز درختکاری با هدف ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان دایر است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین اظهار داشت: با اولویت رضایتمندی شهروندان و تغییر روش برای رسیدن به اهداف تعریف شده در بازار مهدیه، این بازار در اختیار شرکت تعاونی روستایی قرار گرفته است.
انتهای پیام/77009/ب30/پو3002