اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

تشکل‌های مردم‌نهاد در میراث فرهنگی حمایت می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اداره کل میراث فرهنگی بیش از پیش تشکل‌های مردم‌نهاد را حمایت و در راستای تقویت آنها تلاش می‌کند.

تشکل‌های مردم‌نهاد در میراث فرهنگی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی مهاجری یکشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی با انجمن‌های دوست‌دار میراث فرهنگی اظهار داشت: توجه به تشکل‌های مردم‌نهاد و توسعه این تشکل‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب پیشبرد برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: اداره کل میراث فرهنگی بیش از پیش تشکل‌های مردم‌نهاد را حمایت و در راستای تقویت آنها تلاش می‌کند.

مهاجری به ارائه اطلاعات و راهکارها از سوی تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با بررسی این ظرفیت‌ها سعی در ایجاد همکاری دوجانبه و ارتقای جایگاه انجمن‌های دوست‌دار میراث فرهنگی دارد.

وی به حضور خودجوش مردم در حفاظت از آثار تاریخی اشاره و تصریح کرد: مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های اجتماعی می‌توانند در راستای توسعه و رونق گردشگری استان و جذب گردشگران مؤثر واقع شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به نقش تشکل‌ها در تشویق سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌ها توسط آنها اشاره و عنوان کرد: آنها با معرفی و شناساندن آثار تاریخی و مناطق گردشگری و حتی صنایع دستی هر منطقه می‌توانند سرمایه‌گذاران را به سوی استان کرمان سوق دهند.

مهاجری راه برون‌رفت از مشکلات گردشگری را حضور مردم در برنامه‌های مرتبط با میراث دانست و خاطر نشان کرد: افزایش تشکل‌های مردمی، افزایش دموکراسی را به دنبال دارد که در اولویت برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول