اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی ارومیه خبر داد

برپایی جشن گلریزان توسط بهزیستی ارومیه

رئیس سازمان بهزیستی ارومیه از برپایی جشن گلریزان در تاریخ 15 اسفندماه سال جاری با حضور خبرنگاران خبر داد.

برپایی جشن گلریزان توسط بهزیستی ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سعید فریور عصر امروز در دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان غربی که در محل دفتر این خبرگزاری در ارومیه ترتیب یافت، اظهار داشت: مردم آذربایجان غربی به ویژه ارومیه نباید به افراد سودجو مجال سوءاستفاده از احساسات و عقایدشان را بدهند.

وی افزود: مردم نباید با پرداخت کمک‌های نقدی خود به متکدیان به رونق یافتن کسب و کارشان کمک کنند، هدایای نقدی و غیرنقدی خود را توسط موسسات و افراد قابل اطمینان به دست نیازمندان واقعی برسانند.

رئیس سازمان بهزیستی ارومیه با اشاره به اینکه قانون وظیفه مقابله با تکدی‌گری و جمع‌آوری متکدیان را بر عهده شهرداری و فرمانداری قرار داده است، ادامه داد: بهزیستی برای پاکسازی جامعه از لوث وجود این صحنه‌های زشت آمادگی دارد.

فریور به برپایی جشن گلریزان مورخ 15 اسفند 92 اشاره کرد و بیان داشت: در این آئین از خیران و رسانه‌ها دعوت می‌شود تا برنامه از بازتاب مناسب برخوردار بوده و برای معرفی خدمات، مشکلات و ظرفیت‌های بهزیستی تلاش شود.

وی به اجرای طرح «سی‌بی محلات» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در مساجد و مدارس برای اقشار مختلف جلساتی تشکیل داده و از این رهگذر برای آشنایی آنها با اعتیاد تلاش می‌شود، کارشناسان برای مقابله با این مشکلات آموزش‌هایی ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی ارومیه، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، شنوایی‌سنجی، پیشگیری از بروز معلولیت و توانمندسازی معلولان را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در قالب معاونت فرهنگی پیشگیری انجام می‌گیرد و گفت: برای سازمان بهزیستی 160 نوع وظیفه تعریف شده است، در همه زمینه‌ها استان و ارومیه فعالیت دارند.

فریور، کمبود منابع مالی، نبود نیروی انسانی مجرب، امکانات و فضای فیزیکی را از جمله مشکلات بر سر راه برای خدمت به مددجویان ذکر کرد و ضمن تقدیر از خیران، اظهار داشت: رسانه‌ها برای تامین منابع مالی از رهگذر تبلیغ جهت جذب خیر می‌توانند ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان بهزیستی ارومیه با اشاره به اینکه با هدف کاهش آسیب معتادان اقداماتی انجام می‌گیرد، بیان داشت: توزیع سرنگ رایگان، توزیع لوازم جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی، تهیه فضایی به عنوان سرپناه،استحمام رایگان از جمله خدماتی است که ارائه می‌شود تا معتادان جامعه پیرامون خود را آلوده نکنند.

وی به راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در ارومیه اشاره کرد و گفت: در قالب این خدمت مرکز ساماندهی کودکان خیابانی، مرکز مداخله در بحران، خانه سلامت، مرکز کاهش طلاق، تلفن 123، خودروهای سیار، شیرخوارگاه و ... ایجاد شده است.

فریور، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان را مهم‌ترین سیاست سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: پرداخت وام‌های خوداشتغالی و فراهم کردن بسترهای آموزش دیدن مددجویان در رشته‌های مهارتی با این نگاه صورت می‌گیرد.

سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: رسانه‌های جمعی باید در راستای افزایش دامنه فعالیت خیران گام بردارند تا کمک‌های مردمی به مسیر درست هدایت شود.

ابراهیم آقازاده ادامه داد: از سالیان بسیار دور تاکنون تکدی‌گری یکی از مهم‌ترین معضلات استان به ویژه ارومیه قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی برای ریشه‌کن‌سازی این معضل اجتماعی و هدایت کمک‌های مردمی به سازمان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تاکید کرد و ادامه داد: خبرنگاران برای تحقق این موضوع از نقش کلیدی برخوردار هستند.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر ضرورت فعالیت رسانه‌‎ها برای جذب کمک‌های انسان‌دوستانه خاطرنشان کرد: رسانه یکی از مهم‌ترین اهرم‌های نظارتی مردم در مورد دولت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت نشریه آراز آذربایجان از سال 1385، بیان داشت: در سال 1390 این نشریه به روزنامه تبدیل وضعیت داد، بدون تعطیلی و بی‌وقفه انتشار می‌یابد به طوری که با وجود ناملایمات و نبود امکانات زیرساختی این تلاش رسانه‌ای صورت می‌‌گیرد.

آقازاده با اشاره به فعالیت 86 نشریه در آذربایجان غربی بیان داشت: آراز آذربایجان در سایه انتشار با وجود شرایط دشوار به قفل شکن عرصه اطلاعات معروف شد و به عنوان خط شکن در این زمینه عمل کرد که امید است، فضای رقابتی سالم بین تلاشگران عرصه رسانه ایجاد شود.

انتهای پیام/61002/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول