اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک:

جهاد مدرسه‌‌سازی بعد از انقلاب قوت بیشتری گرفت

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک گفت: جهاد مدرسه‌‌سازی بعد از انقلاب قوت بیشتری گرفت.

جهاد مدرسه‌‌سازی بعد از انقلاب قوت بیشتری گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل بادرستانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: پس از پیروزی انقلاب با توجه به توسعه مشارکت‌های مردمی و تشکیل جهاد مدرسه سازی و مجمع خیرین مدرسه ساز به طور میانگین در هر روز 7 کلاس توسط خیرین کشور ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه پس از انقلاب خیرین مدرسه ساز نقش به سزایی در رشد و توسعه آموزش و پرورش داشته‌اند، تصریح کرد: دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان اراک با هدف توسعه مشارکت‌های مردمی و تجلیل از خیرین مدرسه ساز در روز یکم اسفند ماه برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک خاطرنشان کرد: در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان اراک از 22 نفر از خیرین که پروژه‌های آنها در حال بهره برداری است، تجلیل خواهد شد.

بادرستانی، استراتژی اصلی آموزش و پرورش را کیفیت بخشی عنوان کرد و بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای سال آتی چهار راهبرد اصلی توسعه مشارکت‌های مردمی، ساماندهی نیروهای انسانی، ارتقاء مدارس و بهره‌وری در بودجه‌ریزی مدارس را دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی از پتانسیل خیرین مدرسه ساز می‌توان بهره برد و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را در حوزه کمبود فضا، امکانات و تجهیزات بر طرف کرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک چهار رکن آموزش و پرورش را دانش‌آموزان، نیروی انسانی، محتوای آموزشی و فضا و تجهیزات آموزشی عنوان کرد و بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی و ساخت کارگاه‌های آموزشی و فضاهای آزمایشگاهی برای مدارس تاکید کرد.

بادرستانی با اشاره به پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها در کشور و ضرورت نوسازی و مقاوم سازی مدارس در شهرستان اراک بیان کرد: بیش از 70 درصد مدارس شهرستان اراک به خصوص مدارس مناطق روستایی نیاز به نوسازی و مقام سازی دارند.

وی با اشاره به وجود مدارسی با عمر 50 سال به بالا در اراک بر ضرورت مقام سازی اضطراری این مدارس تاکید کرد و یادآور شد: خیرین می‌توانند در این مهم نیز کمک‌های شایانی به آموزش و پرورش کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز یکی از بهترین مصادیق کمک خیرین مدرسه ساز را به روز کردن کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش عنوان کرد.

سید محسن سجادی افزود: این کانون‌ها به لحاظ رسالت فرهنگی فراگیر نقش موثری در توسعه فرهنگی و تربیتی جامعه دارند.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان در هر جامعه‌ای سرمایه‌های اصلی و بنیادی آن جامعه را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل تربیت صحیح و اصولی آنان در واقع برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری برای پیشرفت جامعه خواهد بود و خیرین با اهتمام ویژه به کانون‌های فرهنگی تربیتی و ساخت سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌ها در تحقق این مهم نقش به سزایی دارند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول