اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری یاد آور شد

کسب مقام نخست کشوری برای مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ری

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری گفت: مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در سطح شهرستان ری بسیار باشکوه است و مقام نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

کسب مقام نخست کشوری برای مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، قانون تشکیل شوراها در تاریخ 26 دی‌ ماه سال 72 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که با توجه به محتوای آن به جرات می‌توان گفت که این مصوبه از مصوبات تاریخی دوره چهارم مجلس است و مطابق ماده یک قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش اهداف این قانون شامل تحقق مشارکت مردم، نظارت آنها در امر آموزش و پرورش، بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، برای تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و ایجاد تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش است.

همزمان با فرا رسیدن هفته شورای آموزش و پروش بر آن شدیم طی گفت‌و‌گویی با داوود عمو‌حیدری، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری به نقش این شورا در راستای بهبود وضعیت آموزشی و همچنین اقداماتی که در راستای نوسازی فضاهای آموزشی شهرری صورت گرفته است، تلاش‌هایی که در راستای هوشمند سازی مراکز آموزشی، موفقیت‌های دانش‌آموزان ناحیه 2 در عرصه‌های مختلف و ... آگاه شویم که متن این گفت‌وگو که به‌طور اجمالی به موارد ذکر شده پرداخته است را با هم می‌خوانیم.

فارس: از فعالیت‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان ری برایمان توضیح دهید.

این شورا از ابتدای سال تاکنون 9 جلسه تشکیل داده است و در این جلسات پیشنهادهایی از سوی کار گروه آموزش و پرورش ارائه شده است که اکثر این پیشنهادات تاکنون اجرایی شده است.

شورای آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد بستر ساز برای همه جوانب است و این قابلیت را دارد که از ظرفیت‌های شهرستانی برای رشد و ترقی استفاده کند.

شورای آموزش و پرورش علاوه بر زمینه‌ زیرساخت‌ها که بحث خیرین مدرسه‌ساز است در بحث اجتماعی نیز با استفاده از انجمن اولیاء و مربیان با تشکیل جلسات تخصصی می‌تواند بهره‌مند شوند و همچنین در عرصه‌های مختلف با حضور نهادهای شهرستانی از جمله شهرداری، بهزیستی و ... و تمام دستگاه‌هایی که بتوانند به‌ آموزش و پرورش در رشد همه جانبه کمک کنند، تشکیل شده است.

فارس: ارزیابی شما نسبت به دانش‌آموزان ری چگونه است؟

دانش‌آموزان شهرری سه سال متوالی است که در رقابت‌های قرآنی در استان تهران رتبه برتر را به خود اختصاص داده‌اند. بیش از 251 نفر از دانش‌آموزان شهرستان ری به مرحله کشوری المپیادها راه پیدا کرده‌اند که 62 نفر آن‌ها که معادل 26 درصد راه‌یافتگان است دانش‌آموزان ناحیه 2 شهرری بوده‌اند که این میزان، جمعیت قابل توجهی است.

فارس: آیا دانش‌آموزان شما توانسته‌اند افتخاری کسب کنند؟

لطفی نمین یکی از دانش‌آموزان ناحیه دو آموزش و پرورش سال گذشته توانست در سطح جهان رتبه برتر را کسب کند و مدال طلای جهانی المپیاد فیزیک را بدست آورد.

فارس: ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرری از کمک‌های مردمی برخوردار است؟

در سال گذشته مردم شهرستان ری بالغ بر 180 میلیون تومان به مدارس این منطقه کمک کردند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و ما قدردان این همه احساس نوع دوستی مردم شهرستان ری هستیم.

فارس: خیرین مدرسه‌ساز چه نقشی در نوسازی مدارس داشته‌اند؟

در حال حاضر 9 فضای آموزشی شهرری در حال نوسازی است و روند بازسازی و نوسازی مدارس روبه بهبود است، طی پنج سال گذشته بالغ بر 16 فضای آموزشی در شهرری احداث شده است.

از سال 90 به بعد 9 فضای آموزشی در دستور طرح تخریب و بازسازی قرار گرفت که هم‌اکنون با کمک خیرین مدرسه ساز در حال احداث فضای نوساز هستیم که در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد چشم‌گیری برخوردار است.

فارس: چه مقدار از مدارس نوسازی شده توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است؟

با تلاش خیرین مدرسه‌ساز در نوسازی فضاهای آموزشی نیمی از مدارس توسط این عزیزان نوسازی شده است.

از 16 فضای آموزشی که در سال‌های اخیر در ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرری تحویل گرفته‌ایم، هشت فضا را خیرین مدرسه‌ساز احداث و تحویل داده‌اند و هشت فضای دیگر را اداره کل نوسازی احداث کرده و تحویل داده است که این نشان از حضور گسترده خیرین مدرسه‌ساز در شهرری دارد.

فارس: جه میزان از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان ری بهره ‌برده‌اید؟

مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در سطح شهرستان ری بسیار باشکوه است و مقام اول را در سطح کشور کسب کرده است.

در ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرری توانستیم به نحو شایسته‌ای از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز بهره‌ببریم و بتوانیم بسیاری از مدارس قدیمی را به حالت نوساز تبدیل کنیم و این جزو موفقیت‌های ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2462/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول