اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک:

20 درصد دانش‌آموزان اراک در مدارس خیرساز تحصیل می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک از تحصیل 20 درصد دانش‌آموزان اراکی در مدارس خیرساز خبر داد.

20 درصد دانش‌آموزان اراک در مدارس خیرساز تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل هاشمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اراک اظهار داشت: هم اکنون 100 هزار دانش‌آموز در مدارس نواحی یک و دو شهرستان اراک تحصیل می‌کنند که 20 درصد این دانش‌آموزان در مدارس خیر ساز مشغول به تحصیل هستند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک؛ 35 درصد از مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است.

وی با اشاره به آغاز جهاد مدرسه سازی در سال 72 و شکل گیری نخستین مجمع خیرین مدرسه‌ساز در اراک، از برگزاری دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اراک در یکم اسفند ماه در سال اجتماعات بانک ملی خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک افزود: نخستین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان اراک در سال 89 برگزار شد و اکنون دومین جشنواره با حضور 300 خیر استان برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به نقش موثر خیرین در گسترش فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: با مقایسه میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز در جشنواره‌های استانی گذشته با توجه به وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی شاهد رشد میزان تعهدات خیرین و جذب خیرین بیشتر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های خیرین مدرسه‌‌ساز نقش مهمی در کاهش مشکلات ناشی از کمبود فضاهای آموزشی دارد، افزود: پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در سال گذشته برگزار شد که میزان تعهدات خیرین استان نسبت به سال‌های گذشته 216 درصد رشد داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان خیرین به میزان 320 میلیارد تومان در آموزش و پرورش استان مدرسه ساخته‌اند. 

هاشمی در تشریح روش‌های مشارکت خیرین در امر مقدس مدرسه‌سازی، بیان کرد: خیرین علاوه بر اینکه می‌توانند به تنهایی یا با مشارکت سایر خیرین در این امر مقدس فعالیت کنند قادر خواهند بود به صورت مشارکتی (درصدی توسط خیر مدرسه ساز و درصدی توسط دولت)  اقدام به احداث و تکمیل مدارس کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1370 برخی از مدارس شهر اراک به صورت سه شیفته بوده است، ادامه داد: اکنون به برکت تلاش خیرین تعداد مدارس یک نوبته شهر افزایش یافته است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک یادآور شد: هم اکنون  700 مدرسه در نواحی یک و دو شهرستان اراک وجود دارد که  35 درصد این مدارس حدود 245 مدرسه یک نوبته و حدود 455 مدرسه دونوبته هستند.

هاشمی با بیان اینکه بهترین زمان یادگیری ساعات اولیه صبح است، بر ضرورت افزایش تعداد مدارس یک نوبته تأکید کرد و ادامه داد: برای یک نوبته شدن تمام مدارس مرکز استان نیاز به ساخت 230 مدرسه است.

وی تصریح کرد: مدارس علاوه بر رسالت تعلیم و آموزش باید به عنوان کانون محله مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرند و دانش‌آموزان پس از تعلیم دروس در نوبت صبح از مدارس به عنوان مکان‌های گذراندن اوقات فراغت، ورزش و تفریح استفاده کنند و در کلاس‌های آموزش دینی، قرآنی و ورزشی کانون محله شرکت کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک با بیان اینکه خیرین علاوه بر ساخت مدارس می‌توانند در ساخت سالن‌های ورزشی، نمازخانه، تجهیزات، هوشمند سازی و... نیز کمک‌های موردی به آموزش و پرورش داشته باشند از مشکل کمبود زمین برای ساخت مدرسه در شهرستان اراک به خصوص مناطق مرکزی شهر خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک تامین زمین‌های مناسب که قابلیت ساخت و ساز به عنوان مدرسه را داشته باشند را مهم‌ترین نیاز این ناحیه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: خیرین و واقفین در رفع این مشکل نقش بسیار موثری دارند.

هاشمی از وجود 10 پروژه نیمه تمام  اعم از مدرسه، نمازخانه و سالن ورزشی، استخر و... در اراک خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها  12 تا 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این آمادگی از سوی آموزش و پرورش وجود دارد که پروژه‌های نیمه تمام را برای تکمیل به خیرین مدرسه‌ساز واگذار و پس از تکمیل به نام خیر نامگذاری کند.

وی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید را توسعه و رشد مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و ادامه داد: این مشارکت باید با محوریت دانش‌آموزان، معلمین، اولیا و مردم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و آحاد مردم باید در نگهداری، شادابی، مرمت و تجهیز مدارس تلاش کنند بر ضرورت خروج سیستم آموزش و پرورش از حالت سنتی و ورود به سیستم مدرن و استفاده از ابزار و علم دیجیتال و هوشمند تاکید کرد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول