اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

مهم‌ترین هدف کانون سوق دادن کودکان به سمت مطالعه است

مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان و سوق دادن آنها به سمت مطالعه بیشتر مهم‌ترین هدفی است که کانون دنبال می‌کند.

مهم‌ترین هدف کانون سوق دادن کودکان به سمت مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین مؤذن ظهر امروز در گردهمایی سراسری کارشناسان تئاتر کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور که در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین همواره میزبان خوبی برای برگزاری گردهمایی‌ها و جشنواره‌های کانون پرورش فکری بوده است.

وی افزود: در حال حاضر که حدود نیم قرن از عمر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌گذرد در حال بازنگری فعالیت‌ها و چارت سازمانی خود و حتی عملکرد حوزه‌های مختلف مدیریت از ستاد تا سطح استان‌های کشور است.

مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: به این منظور جلسات متعددی تاکنون برگزار شده تا در حوزه‌های مختلف کاری به نتیجه مطلوبی دست یابیم و بر اساس آن شاکله سازمان را به بهترین سمت سوق دهیم.

مؤذن ادامه داد: کانون از ساختار فکری قوی برخوردار بوده و ارزشمندی آن نیز به لحاظ همین ساختار فکری قوی آن است و بنا دارد پرورش فکری کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور هستند را دنبال کند.

وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول مدت فعالیت خود دچار فراز و فرودهای زیادی شده اما هیچ‌گاه به ایستایی دچار نشده و مأموریت ذاتی خود را از دست نداده است..

مسیر فکری کودکان نباید گم شود

مؤذن با تأکید بر اینکه مسیر فکری کودکان نباید گم شود، گفت: در برخی از شرایط ممکن است در هیاهوی تبلیغاتی که در مأموریت کانون نیز گنجانده نشده باشد، اهداف کانون به دست فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه در کانون هیچ هدفی مقدس و بالاتر از کودکان و نوجوانان نیست، بیان کرد: در همه طرح‌ها و برنامه‌ها این هدف مقدس باید مدنظر قرار گیرد زیرا گنجاندن این هدف در برنامه‌ها بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: مهم‌ترین هدفی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دنبال می‌کند، کتابخوان کردن این قشر از افراد جامعه است و اگر موفق شود این رسالت عظیم خود را به درستی ایفا کند قطع یقین گام بزرگی برداشته است.

مؤذن عنوان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که گرایش دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتاب در محیط‌های پرهیاهو مقدور نیست بلکه این امر باید در محیط‌های آرام و ساکت محقق شود.

وی ضمن تأکید بر وظیفه خطیر مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری باید به کیفیت فعالیتی که انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند زیرا همین کودکان و نوجوانان ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به شخصیت‌های برجسته‌ای تبدیل شوند.

مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: کارشناسان و مدیران کانون‌ها باید از روند کیفی کارها برای تحلیل وضعیت خود بهره برده و از مچ‌گیری یکدیگر و مربیان بپرهیزند.

مؤذن با اشاره به اینکه مربیگری رسالت پیامبران است، اظهار کرد: بنابراین مربیان باید دقت داشته باشند وقتی رسالتی با این عظمت را برعهده گرفته‌اند باید به ندرت در فعالیت‌های خود دچار اشتباه شوند.

وی خاطرنشان کرد: از مربیان کانون انتظار می‌رود صرف نظر از موج‌هایی که ایجاد می‌شود، به رسالت خطیر خود بپردازند و از آمارها برای تحلیل وضعیت استفاده کنند.

مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: وظیفه سنگینی بر عهده همه مسئولان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد که باید با دقت و تلاش فراوان انجام شود.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول