اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری استان کرمان خبر داد

ارائه آموزش‌های پیشگیرانه ویژه دانش‌آموزان در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: دوره‌های آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم ویژه دانش‌آموزان، اولیا و مربیان و کارکنان آموزش و پرورش توسط قضات مجرب دادگستری استان برگزار می‌شود.

ارائه آموزش‌های پیشگیرانه ویژه دانش‌آموزان در کرمان

حمید خالقی در حاشیه انعقاد تفاهمنامه همکاری دادگستری استان کرمان و آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری در افراد جامعه به منظور رسیدن به اهداف مطلوب و نتایج اثربخش در مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم ضروری تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از شخصیت افراد در دوران نوجوانی شکل می‌گیرد که می‌تواند زمینه‌ساز آینده عاری از آسیب‌های اجتماعی برای جامعه باشد، بنابراین با ارائه آموزش و توجه ویژه‌تر به این گروه سنی می‌توانیم در آینده شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: از مهم‌ترین طرح‌های این معاونت در کرمان در زمینه توسعه دانش و ترویج فرهنگ پیشگیری و ارتقای فرهنگ‌های عمومی و حقوقی از سال 90، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌‌های آموزشی متعدد حقوق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم به ویژه به منظور افزایش آگاهی‌های حقوقی برای دانش‌آموزان، اولیا و مربیان و کارکنان آموزش و پرورش توسط قضات مجرب دادگستری است.

خالقی اضافه کرد: در سال جاری نیز جلسات متعدد هماهنگی و تعامل دو مجموعه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و رؤسای نواحی و کارشناسان مربوطه به منظور بررسی مفاد تفاهمنامه برگزار می‌شود و در نهایت انعقاد تفاهمنامه با هدف معرفی ساختار و ظرفیت‌های موجود، ارائه برنامه‌های پیشگیرانه، تعامل و همکاری دو‌جانبه در راستای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مورد توافق صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین جلسات متعددی با مدیر گروه انجمن اولیا و مربیان، روابط عمومی، معاونت‌‌های پرورشی و فرهنگی، متوسطه و تربیت‌بدنی و مربیان درس آمادگی دفاعی آموزش و پرورش به منظور برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیرانه توسط قضات دادگستری برگزار شده است.

انتهای پیام/80020/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول