اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد

لزوم تشکیل کارگروه فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بر تشکیل کارگروه فرهنگی متشکل از کارشناسان آموزش و پرورش و اساتید برجسته دانشگاهی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم تاکید کرد.

لزوم تشکیل کارگروه فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا طاهری صبح امروز در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی حول مباحث خانواده و جرائم اطفال است که نشانگر نقش حساس آموزش و پرورش در این زمینه است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم بر عهده دستگاه قضایی است، اما مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در این بند نهفته است؛ زیرا ابزارهای این امر مهم در اختیار دستگاه قضایی نیست و تمام ادارات و دستگاه‌های فرهنگی باید در این راستا همکاری کنند.

این مسئول تصریح کرد: حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی بسیار نگران کننده است که باید با اقدامات فرهنگی مناسب از ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی کاست به عنوان نمونه وقوع یک طلاق در جامعه آسیب‌های بسیار زیادی را برای جامعه به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه ذات آموزش و پرورش فرهنگی است گفت: با توجه به اینکه تمام دستگاه‌ها بودجه فرهنگی دارند لذا مدیریت واحد فرهنگی امری بسیار ضروری است تا برنامه‌ها و فعالیت‌ها از خروجی موثر برخوردار باشند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد: پیشگیری امری حاکمیتی و همچنین فرا حاکمیتی است و نباید موکول به یک سازمان باشد بلکه علاوه بر آن از ظرفیت‌های مردمی نیز باید یاری جست.

طاهری در ادامه با تاکید بر اینکه در عرصه آموزش و پرورش آسیب‌های زیادی وجود دارد گفت: قوه قضاییه آخرین خاکریز است و باید نگاه‌ها در زمینه پیشگیری تغییر کند.

وی تشکیل کارگروه فرهنگی متشکل از کارشناسان آموزش و پرورش و اساتید برجسته دانشگاهی را به منظور بررسی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های موجود در استان موثر عنوان کرد.

انتهای پیام/75005/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول