اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری و آموزش و پرورش کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادگستری کل و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تفاهم‌نامه همکاری در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی منعقد کردند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری و آموزش و پرورش کرمان

حجت‌الاسلام علی توکلی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دادگستری کل و آموزش و پرورش استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حرکت در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم به عنوان امری بنیادی و ملی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور است.

وی عنوان کرد: بهره‌گیری و استفاده از منبع بی‌بدیل آموزش و پرورش که شکل‌گیری و تربیت انسان‌های متعالی است در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع دادگستری استان کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهم‌نامه همکاری در راستای استفاده حداکثری و نظام‌مند از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، وقوع جرم و آسیب‌‌دیدگان اجتماعی و ارتقای دانش و آگاهی عمومی و حقوقی دبیران، کارکنان و دانش‌آموزان و اولیای آنها و ترویج فرهنگ پیشگیری در تمام جامعه منعقد کردند.

توکلی عنوان کرد: تدارک هم‌فکری و همکاری لازم در زمینه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، آموزش و استفاده بهینه از ظرفیت آموزش و پرورش و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از اهداف این تفاهم‌نامه است.

ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه حضور اساتید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در مدارس از جمله صبحگاه، انجمن اولیا و مربیان، دوره‌های ضمن خدمت کارکنان، مدیران، معلمان و مربیان به منظور ارائه مطالب لازم در زمینه پیشگیری از جرائم صورت می‌گیرد.

جهانگیری افزود: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه روش و سامانه‌ای برای اخذ ایده‌ها و نوآوری در زمینه‌های پیشگیری و اجتماعی در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: درج پیام‌های پیشگیرانه معاونت اجتماعی در هفته‌نام و ماهنامه، برگزاری نشست‌های علمی با موضوع‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و نصب پیام‌های پیشگیرانه ویژه دانش‌آموزان در مدارس از دیگر مفاد همکاری تفاهمنامه است.

جهانگیری با اشاره به همکاری پیرامون تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محوریت‌بخشی به علم و ایجاد ارتباط بین دانش‌آموزان و عمل متناسب با موضوع عنوان کرد: ایجاد مطالعات و استخراج روش‌های ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های زندگی بر اساس مبنای دینی و ارزش‌ها از دیگر مفاد تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نماینده تام‌الاختیار دادگستری است که بحث تفاهمنامه که به مدت دو سال معتبر است را پیگیری کند.

انتهای پیام/80020/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول