اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره بهزیستی بیرجند:

296 نفر در مراکز ترک اعتیاد دولتی بیرجند پذیرش شدند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 296 نفر به مراکز ترک اعتیاد دولتی این شهرستان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

296 نفر در مراکز ترک اعتیاد دولتی بیرجند پذیرش شدند

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تعداد سه مرکز میان مدت ترک اعتیاد در بیرجند وجود دارد که یک مرکز مختص بانوان و دو مرکز مختص آقایان است.

وی با بیان این‌که در مرکز بانوان تنها 16 نفر مراجعه صورت گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 296 نفر در مراکز کمپ ترک اعتیاد در بیرجند پذیرش شده‌اند.

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به معتادان بعد از درمان

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت‌: همچنین یک مرکز اقامتی بلندمدت TC نیز در بیرجند فعالیت دارد که از ابتدای سال جاری تا‌کنون 19 نفر در این مرکز پذیرش شده‌اند.

شرفی با اشاره به این‌که 26 نفر در خوابگاه شبانه‌روزی آرامش بیرجند تحت درمان قرار گرفته‌اند، افزود: ظرفیت این مرکز 30 نفر است.

وی ادامه داد: شبانه حدود 15 نفر از معتادان برای خواب به این سرپناه مراجعه کرده و اسکان داده می‌شوند.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: تمامی افراد زیرپوشش بهزیستی بیرجند بعد از اتمام دوره پاکی و درمان به ترتیب اولویت از تسهیلات اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین کارگاه‌های آموزشی برای افراد، خانواده و همسران افراد بهبود یافته برگزار می‌شود.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند با بیان این‌که دو مرکز گذری کاهش آسیب و سه تیم سیار در بیرجند وجود دارد، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 517 نفر به مراکز گذری مراجعه کرده‌اند.

توزیع  14 هزار اقلام بهداشتی در مراکز گذری ترک اعتیاد

شرفی با اشاره به توزیع 35 هزار و 158 سرنگ و سوزن در این مراکز ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 14 هزار و 719 سرنگ و سوزن از این مراکز جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 472 نفر معتاد در تیم‌های سیار شناسایی شده و اقلام بهداشتی شامل سرنگ و سوزن بین آنها توزیع شده است.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند اضافه کرد: طی این مدت 69 هزار و 397 سرنگ و سوزن بین افراد تحت حمایت تیم‌های سیار توزیع شده است.

شرفی متذکر شد: برای جلوگیری از اعتیاد باید تمامی دستگاه‌ها فعالیت خود را برای ریشه‌کن کردن این معضل بزرگ در جامعه گسترده‌تر کنند چراکه تنها چند دستگاه محدود نمی‌تواند تاثیر چندانی برای کاهش آسیب داشته باشد.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول