اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

پیش‎بینی تولید 120 هزار تن گندم در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش‌بینی می‎شود، بیش از 120 هزار تن گندم در سال زراعی 92ـ 93 در منطقه جنوب کرمان تولید و به شرکت غله و بخش‌های خصوصی تحویل داده شود.

پیش‎بینی تولید 120 هزار تن گندم در جنوب کرمان

علی عوض‎پورجلالی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در سال زراعی 92 ـ 93 در حوزه هفت شهرستان جنوبی استان کرمان 40 هزار هکتار از اراضی زراعی مستعد به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: در این زمینه بیش از 600 تن بذر گندم استاندارد به تعداد هفت رقم با شرایط تقویم زراعی مختلف در اختیار کشاورزان گندم‎کار قرار گرفته است.

عوض‎پورجلالی تصریح کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده از توزیع و کشت و همچنین با وجود شرایط اقلیمی مطلوب به دلیل بارندگی‎های اخیر این اراضی در مراحل آغاز ساقه‎دهی گندم از وضعیت سبز مطلوبی برخوردار هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در این زمینه برنامه‎ریزی لازم انجام شده تا عملیات به‎زراعی با هدف افزایش عملکرد، کیفیت و درجه خلوص محصول تولیدی در مراحل داشت انجام گیرد.

عوض‎پورجلالی عنوان کرد: بر همین اساس کارشناسان ناظر مزارع در حوزه تمام مراکز خدمات به کشاورزان گندم‎کار مشاوره و توضیح‎های لازم را ارائه می‎دهند.

وی اذعان داشت: پیش‎بینی می‎شود، بیش از 120 هزار تن گندم در سال زراعی 93 ـ 92 در منطقه جنوب کرمان تولید و به شرکت غله و بخش‎های خصوصی تحویل داده شود.

انتهای پیام/80001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول