اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دماوند خبر داد

کشت گندم و جوی آبی در 750 هکتار از اراضی دماوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از کشت گندم و جوی آبی در 750 هکتار از اراضی دماوند در سال زراعی جاری خبر داد.

کشت گندم و جوی آبی در 750 هکتار از اراضی دماوند

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به میزان سطح زیر کشت سبز گندم و جو و مقایسه آن با سال گذشته بیان کرد:‌ سطح زیر کشت گندم و جوی آبی در سال زراعی جاری، 550 هکتار در گندم آبی و 200 هکتار در جوی آبی است.

خلیلی تصریح کرد: این مقدار با سطح کشت سال گذشته تفاوتی ندارد و با توجه به عدم امکان افزایش سطح زیر کشت، تلاش ما این بود که علاوه بر افزایش عملکرد، از کاهش سطح زیر کشت جلوگیری کنیم که در این بخش موفق عمل کرده‌ایم.

وی در خصوص مقدار سطح زیر کشت گندم دیم در دماوند نیز اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم دیم در سال گذشته، یک هزار و 200 هکتار بوده است که در این بخش، با افزایش 50 هکتاری در سال جاری شاهد کشت گندم دیم در یک هزار و 250 هکتار از اراضی دیم شهرستان هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: سطح زیر کشت جوی دیم نیز در سال گذشته و سال زراعی جاری به مساحت 80 هکتار و بدون تغییر بوده است.

وی در خصوص دلیل افزایش در سطح زیر کشت گندم دیم به خبرنگار فارس گفت: یکی از دلایلی که افزایش سطح زیر کشت را غیرممکن می‌کند، کمبود آب است و با توجه به عدم نیاز به آب در کشت دیم، گاهی شاهد افزایش در این بخش هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تأکید کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تولید گندم و تأکید وزیر و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص اهمیت کشت گندم، تأمین نهاده‌های اساسی این بخش از زراعت با کمک صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دماوند انجام شد.

انتهای پیام/2568/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول