اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبر داد

تولید 2 هزار و 627 تن بذر گندم و آفتاب‎گردان در گلستان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از تولید 2 هزار و 627 تن بذر گندم و آفتاب‎گردان در سال جاری در استان گلستان خبر داد.

تولید 2 هزار و 627 تن بذر گندم و آفتاب‎گردان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: شرکت خدماتی حمایتی استان گلستان با 111 سازمان عامل توزیع زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در امر خدمات بازرگانی از قبیل توزیع و تولید بذر، سموم، توزیع کود و تامین ادوات کشاورزی به کشاورزان استان گلستان خدمات می‎رساند.

وی ادامه داد: فعالیت اصلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تولید بذر است چرا که بیشترین هزینه در مزارع کشاورزی به پای بذر ریخته می‎شود و چنانچه بذر کیفیت و مرغوبیت لازم را نداشته باشد کشاورز متضرر خواهد شد.

محمدی با تاکید بر اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان بهترین برند بذر گندم را در استان تولید می‌کند، افزود: در سال جاری با انجام یک برنامه‎ریزی و سیاست‎گذاری مناسب در تولید بذرهای مختلف، تولید بذرهای آفتاب‌گردان و ذرت را در سال زراعی جدید در دستور کار قرار داده‎ایم.

تولید 2 هزار و 627 تن بذر گندم و آفتاب‎گردان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی استان گلستان خاطرنشان کرد: میزان تولید بذرهای آفتاب‌گردان و گندم در سال جاری به ترتیب 39 تن و 2 هزار و 588 تن بوده است که در حال حاضر 100 درصد بذر در ارقام مختلف و 5 درصد بذر گواهی شده استان در اختیار داریم.

محمدی گفت: مدیریت مزارع در سال زراعی جدید را در سال جاری با وجود پتانسیل متخصصان بخش کشاورزی در شهرستان‎ها نسبت به سال‎های گذشته زودتر آغاز کرده‎ایم و در کنار این موضوع ارائه برنامه تقویم زراعی و تجدید بذر کارخانه بوجاری با افزایش کیفیت بوجاری را در دستور کار خود قرار داده‎ایم.

وی تاکید کرد: برای اولین بار فرآوری بذر کلزا را در استان گلستان راه‎اندازی کردیم تا چرخه تولید بذر در استان تکامل بیشتری پیدا کند.

بومی‎سازی فرمن در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر بذرهای گواهی شده که توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان تولید می‎شود شامل جو، گندم، برنج، پنبه، سویا، کلزا و بذر هیبرید آفتاب‌گردان و ذرت است.

محمدی بیان کرد: با جذب اعتبارات جدید و آمادگی لازم، ساز و کار مناسب برای ورود به عرصه بازرگانی ادوات کشاورزی فراهم شده و با هفت شرکت برای این منظور قرارداد بسته شده است.

وی به بخش مبارزه تلفیقی با حشرات اشاره کرد و گفت: یکی از راه‎های مبارزه با حشرات، استفاده از هرمونی است که در هنگام تخم‎ریزی حشرات از خود متصاعد می‌کند که با این امر می‎توان تعداد آفات را در سطح مزرعه کاهش داد.

محمدی گفت: تولید فرمن توسط شرکت خدمات حمایتی در کشور بومی‎سازی شده که از نظر قیمت از نمونه خارجی ارزان‎تر است.

وی به ویژگی‎های این محصول اشاره کرد و اظهار داشت: اختلال در جفت‌گیری، شکار انبوه، ردیابی حشرات و مشخص کردن زمان سم‎پاشی و مبارزه بیولوژیکی از ویژگی‎های استفاده از این محصول است.

محمدی در پایان متذکر شد: امسال برای نخستین ‎بار در سطح وسیعی از فرمن استفاده که باعث بهینه شدن مصرف سم و کاهش سم‌پاشی در استان شد.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول