اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

تدوین سند افزایش تولید گندم در راستای خودکفایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سند افزایش تولید گندم در راستای خودکفایی در این محصول تهیه و تدوین شده است.

تدوین سند افزایش تولید گندم در راستای خودکفایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس مظفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند افزایش تولید گندم به عنوان اصلی مهم در خودکفایی کشور تدوین و ظرف مدت پنج سال اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس این سند که از سال آینده اجرایی خواهد شد، میزان تولید گندم استان مرکزی از 400 هزار تن به 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: به منظور تحقق این سند شاخص‌هایی تهیه شده که استفاده بهینه از آب و خاک موجود، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع، تامین نهاده‌ها و کود و بذر اصلاح شده بخشی از این شاخصه‌ها به شمار می‌رود.

مظفری ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون و ادوات و دستگاه‌های مورد نیاز کاشت و برداشت، پرداخت 190 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور خرید تراکتور با سود 14 درصد به متقاضیان و آشناسازی کشاورزان و تولیدکنندگان به آخرین فن و دانش تولید روز از دیگر شاخصه‌های مدنظر سازمان جهاد کشاورزی برای تحقق اهداف این سند است.

وی همچنین از ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات بخش کشاورزی استان کمبود منابع آبی است که تلاش داریم با ارتقاء بهره‌وری آب در سال آینده ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی در مصرف آب نیز صرفه‌جویی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: سیاست‌گذاری در راستای افزایش ضریب امنیت غذایی، نوسازی نظام تولید، اصلاح ساختار نظام بهره‌وری، افزایش ضریب خودکفایی گندم، توسعه سیستم آبیاری تحت فشار، نصب کنترل حجمی و جلوگیری از استفاده آب چاه‌های غیرمجاز از دیگر اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال آینده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبار بخش کشاورزی در سال آینده بر اساس لایحه پیشنهادی دولت گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه انتظار می‌رفت در بخش کشاورزی شاهد تحولات خوبی باشیم، اما آنطور که انتظار بود به اعتبارات این بخش در لایحه توجه جدی نشده بود که خوشبختانه کمیسیون تلفیق نگاه ویژه‌ای به این بخش داشت و امیدواریم شاهد افزایش خوبی در اعتبارات باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح و بهره‌برداری از 81 پروژه به مناسبت دهه مبارک فجر در بخش کشاورزی خبر داد.

مظفری ادامه داد: این پروژه‌ها شامل افتتاح و بهره‌برداری از 20 پروژه عمرانی در بخش آب و خاک، 35 پروژه تولیدی در زیر بخش تولیدات دامی، یک پروژه در زیر بخش آبزیان، 7 پروژه عمرانی، تولیدی در زیر بخش تولیدات گیاهی و 18 پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی است.

وی تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها 442 فرصت شغلی جدید و 677 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و 236 خانوار و 76 روستا از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول