اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد

جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در طارم

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم از جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم خبر داد.

جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در طارم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عمران صفری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان اظهار کرد: زکات یکی از فروعات دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام احکام و مسائل بسیاری مبنی بر پرداخت زکات و اهمیت انجام آن بر مسلمانان بیان شده است، تصریح کرد: کسانی هم که حکم وجوب زکات به آنها اختصاص پیدا می‌کند، باید احکام آن را درست و دقیق بیاموزند.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت زکات و آثار مثبت پرداخت آن فقط محدود به دین اسلام نیست، اضافه کرد: در روایات آمده است که حضرت عیسی (ع) زمانی که در گهواره سخن می‌گفتند، به امر زکات پس از اقامه نماز اشاره کرده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات توسط کمیته امداد و مسئولیتی که بر عهده این نهاد گذاشته شده است، اذعان داشت: هدف کمیته امداد از جمع‌آوری زکات همان گونه که در آیات و روایات نیز بیان شده است، محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های محروم و نیازمند است.

صفری با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در بحث تبیین و ترویج فرهنگ زکات در این شهرستان بیان کرد: برگزاری جلسات مستمر شورای زکات، برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان عمده‌کار فعال در شهرستان، نصب بنرهای تبلیغی و ... از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تا پایان دی ماه امسال بیش از 6 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: این مبالغ در راستای احداث پروژه‌های عام‌المنفعه همچون مسجد، پل و ... هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول