اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرک‎های صنعتی جنوب کرمان خبر داد

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جیرفت

نماینده شرکت شهرک‎های صنعتی و صنایع کوچک منطقه جنوب کرمان گفت: با پیگیری‎های انجام گرفته در حال راه‎اندازی منطقه ویژه اقتصادی در محل شهرک صنعتی شماره دو شهرستان جیرفت هستیم.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جیرفت

یحیی مالکی امروز در حاشیه برگزاری نخستین جلسه ستاد تسهیل سرمایه‎گذاری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این شهرستان دارای دو شهرک صنعتی بوده که شهرک شماره یک 63.5 هکتار و شهرک شماره دو 600 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه 100 هکتار از شهرک صنعتی شماره دو آماده‎سازی شده و کار واگذاری واحدهای صنعتی انجام گرفته است، ابراز داشت: در مجموع تاکنون 190 قرارداد صنعتی منعقد شده است.

مالکی تصریح کرد: از این تعداد 100 واحد تاکنون به بهره‎برداری رسیده، 40 واحد در مرحله ساخت و ساز و مابقی نیز در مراحل اولیه اخذ زمین و پروانه ساختمانی هستند.

وی افزود: واحدهایی که طی دو سال کار خود را آغاز نکنند از طریق حقوقی اقدام و از آن‎ها خلع ید می‎شود و در نهایت به سرمایه‎گذاران جدید تحویل داده می‎شود.

نماینده شرکت شهرک‎های صنعتی و صنایع کوچک منطقه جنوب کرمان گفت: در حال حاضر جواز تأسیس واحدهای صنعتی از طریق سازمان‎های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی جنوب کرمان صادر می‎شود.

مالکی عنوان کرد: با پیگیری‎های انجام گرفته در حال راه‎اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان جیرفت هستیم و با مذاکراتی که با مسئولان مربوطه انجام گرفته این منطقه را در محل شهرک صنعتی شماره دو ایجاد می‎کنیم.

وی اذعان داشت: در صورتی که بانک صنعت و معدن در منطقه جنوب کرمان استقرار یابد، واحدهای صنعتی تسهیلات بیشتری دریافت می‎کنند، زیرا کسانی که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اقدام به تهیه جواز می‎کنند به دلیل سود زیاد تسهیلات قرارداد خود را ابطال و از طریق جهاد کشاورزی اقدام می‎کنند تا از سود کم سرپرستی بانک کشاورزی مستقر در جنوب کرمان بهره ببرند.

مالکی بیان داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی صندوقی با عنوان ضمانت سرمایه‎گذاری صنایع کوچک دارند که تا 50 درصد کسری وثیقه واحدهای صنعتی را بر عهده می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه دفتر این صندوق در تهران قرار دارد، اما معاونت صنایع کوچک و شرکت شهرک‎های صنعتی استان کرمان نیز این کار را انجام می‎دهد، اظهار داشت: این تسهیلات تنها ویژه طرح‎های درون شهرک صنعتی نیست، بلکه طرح‎های کشاورزی و صنعتی خارج از شهرک را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/80001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول