اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار عنوان کرد

ضرورت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان

فرماندار رودبار گفت: اساسی‌ترین راه نجات منطقه رودبار در بحث صنایع تبدیلی، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان است.

ضرورت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حسن مرادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت و اقتصاد لازمه یکدیگر هستند و اگر اقتصاد راه بیفتد، بحث امنیت نیز درست می‌شود و اگر امنیت نباشد، اقتصادی نیز وجود ندارد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی بیان کرد: طی یکی دو سال گذشته در شهرستان رودبار برنامه‌ریزی‌هایی در راستای ورود سرمایه‌گذاران به منطقه داشته‌ایم و یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد، احداث کارخانه رب گوجه‌فرنگی در منطقه است که سال گذشته آغاز شد.

مرادی با اشاره به تولید کود ارگانیک در شهرستان رودبار تصریح کرد: سرمایه‌گذار این کار مشخص شده و اقدامات در حال انجام است.

وی با اشاره به پیگیری منطقه اقتصادی جازموریان خاطرنشان کرد: بحث زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری انجام شده و دنبال واگذاری آن به سرمایه‌گذار هستیم تا با سرعت این کار به اتمام برسد.

فرماندار رودبار گفت: اساسی‌ترین راه نجات منطقه رودبار در بحث صنایع تبدیلی، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان است و مشکلی که در بحث سرمایه‌گذار داریم، بحث سند و وثیقه‌ها است و بانک‌ها برای دادن تسهیلات، وثیقه می‌خواهند و در منطقه هم بحث ثبت اسناد و املاک طرح‌های ممیزی آن کم انجام شده و املاک مردم منطقه فاقد سند رسمی و ثبتی هستند.

مرادی با بیان اینکه به زودی در منطقه رودبار شاهد یک جهش در بحث صنایع تبدیلی هستیم، ابراز داشت: یک‌سوم تولیدات کشاورزی جنوب کرمان در شهرستان رودبار است و یک‌میلیون و 370 هزار تن محصولات کشاورزی جنوب استان مربوط به شهرستان رودبار است.

فرماندار رودبار بیان کرد: شهرستان رودبار رتبه نخست تولید حنا و کنجد را در کشور به خود اختصاص داده است و در تولید دام نیز رتبه نخست استان را این منطقه دارد.

مرادی اشاره کرد: صنایعی که در برنامه‌ریزی ما است صنایع فرآوری خرما، کنجد، لبنیات و تولید کود ارگانیک است و تولید رب گوجه‌فرنگی که در سال‌جاری 100 درصد پذیرش و بهره‌برداری دارد.

فرماندار رودبار با اشاره به تولید بذرهای اصیل در منطقه رودبار گفت: اصلاح بذر در برخی غلات انجام شده است و فقط ذرت مانده که امتیاز آن اخذ شده و در سال‌جاری انجام می‌شود.

انتهای پیام/80002/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول