اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

تحقق سبک زندگی اسلامی سلامت جامعه را در پی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی سلامت جامعه را در پی دارد.

تحقق سبک زندگی اسلامی سلامت جامعه را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم کریمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی سومین همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت با محوریت زندگی سالم اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی مطرح شد، سبک زندگی بوده است.

وی با بیان این‌که اگر تحقق سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار بگیرد، جامعه به سمت سلامت پیش می‌رود، اذعان داشت: به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی برگزاری همایش «پژوهش در توسعه سلامت» با محوریت سبک زندگی اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

کریمی با اشاره به گستردگی ارتباط و فناوری بسیار زیاد در جامعه کنونی، تصریح کرد: جامعه کنونی ما در حال بمباران فرهنگی از طرف کشورهای غربی هست که بنیان‌های جامعه سنتی ما را دستخوش تغییرات زیادی قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: این موضوع سبب شده است که بین ما و هویت اصلی ما فاصله زیادی قرار گیرد.

کریمی سبک زندگی سالم را  دارای دو مقوله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد و گفت: پیشرفت‌ تکنولوژی و علم از مسائل سخت‌افزاری، متن حقیقی زندگی و روابط میان انسان‌ها از موارد نرم‌افزاری زندگی است.

وی متذکر شد: آن‌چه که امروز به آن نیاز داریم حفظ هویت فرهنگی ایرانی و اسلامی خود با وجود گرفتن رفتارهای خوب جامعه‌های دیگر است تا بتوانیم از چالش‌های زیادی که داریم بیرون بیاییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که کشورهای غربی برای تولیدات خود یک محیط مصرف می‌خواهند، اذعان داشت: آن‌ها می‌خواهند از طریق تغییر فرهنگ ما این بازار مصرف را به دست آورند و اگر ما نتوانیم با این واردات فرهنگی مقابله کنیم یک جامعه مصرف‌گرای بی‌فایده می‌شویم.

کریمی با بیان این‌که رعایت سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت از جمله مواردی است که به‌‌ویژه در دهه‌های اخیر و با توسعه‌ یافتن جوامع انسانی به‌‌شدت توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ هویت انقلابی و اسلامی مهم‌ترین مقوله سبک زندگی سالم است.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول