اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات قلب دانشگاه پزشکی بیرجند:

طرح بررسی فاکتورهای خطر قلبی در زنان بیرجند اجرا می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای طرح بررسی فاکتورهای خطر قلبی در زنان بیرجند خبر داد و گفت: در این طرح 500 نفر از زنان زیر پوشش کمیته امداد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

طرح بررسی فاکتورهای خطر قلبی در زنان بیرجند اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طوبی کاظمی پیش از ظهر امروز در کارگروه بانوان و سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین دلیل مرگ و میر در دنیا هستند.

وی با اشاره به نتایج تحقیقاتی که در سال 89 صورت گرفت، تصریح کرد: این تحقیقات نشان داد که از سال 83 تا 89 دلیل 30 درصد مرگ‌ها در خراسان جنوبی بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی در زنان بیشتر از مردان وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سکته‌های قلبی به عنوان یکی از عمده‌ترین دلایل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی یاد کرد و گفت: با وجود این‌که سکته قلبی در زنان بسیار کمتر از مردان است ولی مرگ و میر ناشی از آن در زنان بیشتر از مردان بوده است.

کاظمی ادامه داد: سن بالا و داشتن بیماری‌های همراه مانند دیابت از جمله عوامل مؤثر بر این موضوع بوده‌اند.

وی تصریح کرد: توجه با این موضوع آنقدر مهم بوده است که پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان و کودکان دو سال متوالی به عنوان شعار هفته جهانی قلب در دنیا در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر نقش مؤثر زنان در سلامت خانواده، اذعان داشت: توجه زنان به تغذیه مناسب خانواده می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند.

بیماری‌های روان‌تنی یکی از عمده‌ترین دلایل بروز بیماری‌های قلبی

کاظمی کم‌ تحرکی، چاقی، دیابت، تری‌گلیسرید خون و دخانیات را از فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی عنوان کرد و افزود: فاکتورهای خطر در زنان بسیار بیشتر از مردان وجود دارد.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته این فاکتورهای خطر ارتباط زیادی با نوع رژیم غذایی دارند.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که بیماری‌های روان‌تنی یکی از عمده‌ترین دلایل بروز بیماری‌های قلبی است، متذکر شد: در صورتی که بتوانیم جامعه را از نظر روانی سالم نگه داریم، ابتلاء به این بیماری‌ها در جامعه بسیار کاهش پیدا می‌کند.

کاظمی زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، همسر معتاد و همسر زندانی را از جمله زنان آسیب‌پذیر جامعه برشمرد و گفت: زنان مطلقه 60 درصد بیشتر از سایر زنان در معرض این بیماری‌ها هستند.

وی از اجرای طرح بررسی فاکتورهای خطر قلبی در زنان  بیرجند خبر داد و گفت: در این طرح  500 نفر از زنان بالای 30 سال زیر پوشش کمیته امداد خمینی از نظر ابتلاء به بیماری‌های قلبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

صدور شناسنامه سلامت برای زنان مطلقه بیرجندی

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به گرفتن آزمایشات قند، چربی و تیروئید از این افراد، یادآور شد: در پایان این طرح برای همه آن‌ها شناسنامه سلامت صادر می‌شود.

کاظمی با بیان این‌که تشخیص زودرس سبب جلوگیری از بیماری می‌شود، اظهار کرد: در این طرح آموزش همگانی، تست‌های غربالگری، درمان و کاهش فاکتورهای خطر در زنان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح 150 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/69022/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول