اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد

لزوم انجام طرح‌های ساماندهی حمل‌ و نقل برای افزایش راندمان ترافیک

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم انجام طرح‌های ساماندهی حمل و نقل برای افزایش راندمان ترافیک در استان تأکید کرد.

لزوم انجام طرح‌های ساماندهی حمل‌ و نقل برای افزایش راندمان ترافیک

هادی بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به تسریع در روند آبادسازی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، رفع معضلات ترافیکی این شهرستان می‌تواند گام مهمی در تسریع توسعه این منطقه داشته باشد.

وی راه‌اندازی منطقه آزاد ماکو و تسریع روز افزون روند توسعه‌ای آن، گفت: در آینده نزدیک با رشد و توسعه منطقه آزاد ماکو، شاهد افزایش ترددها و به تبع آن افزایش جمعیت شهری ماکو خواهیم بود که از هم اکنون باید مطالعات توسعه‌ای برای کنترل ترافیک در این شهر صورت گیرد.

بهادری با اشاره به برخی از معضلات کنونی در بحث ترافیک در این شهرستان، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از معابر این شهرستان کم‌عرض بوده که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این مسئله انجام شود.

وی همچنین متمرکز شدن مناطق گردشگری و جاذبه‌های این شهرستان در بافت فرسوده شهر را دیگر معضل ترافیکی این منطقه عنوان کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های جامع در این شهرستان به گونه‌ای انجام شود که با توسعه تدریجی این منطقه و افزایش تردد در آن، ترافیک روانی نیز در شهر برقرار شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با توجه به اهمیت خیابان امام ماکو در توسعه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، بر لزوم تسریع در رفع مشکل ترافیکی این خیابان تأکید کرد و گفت: این مسئله باید بر اساس مطالعات ساماندهی دقیق ترافیک صورت گیرد. 

وی به اختصاص 660 میلیون ریال از بابت اعتبارات ساماندهی ترافیک به شهرداری ماکو اشاره کرد و افزود: باید از این اعتبارات برای اصلاح هندسی معابر و روان‌سازی ترافیک هزینه شود.

بهادری رسیدگی به این مسئله و روان‌سازی ترافیک را مسئله‌ای بسیار اساسی در رضایتمندی شهروندان و به ویژه مسافران عنوان کرد و افزود: توجه به این مسئله ضمن افزایش ضریب ایمنی سفرهای درون شهری افراد، ضمن افزایش سرعت جابجایی افراد در سطح شهر، هزینه انتقال آنها را نیز کاهش می‌دهد.

وی اجرای صحیح و کامل طرح‌های ساماندهی حمل و نقل را گامی مهم در راستای افزایش راندمان ترافیکی نیز دانست و گفت: باید در شهرستان‌ها و مناطق رو به توسعه نظیر منطقه آزاد ماکو، با انجام مطالعات و بررسی‌های دقیق اقدام به اجرای راه‌حل‌ها شود تا به راحتی از بروز مشکلات و دوباره‌کاری‌ها در این مناطق برای رفع معضل ترافیک در آنها خودداری شود.

انتهای پیام/61006/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول