اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ریگان اعلام کرد

ایجاد 30 هزار تن ظرفیت سردخانه و بسته‌بندی خرما در ریگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: تا پایان سال 92 در مجموع 30 هزار تن ظرفیت سردخانه و بسته‌بندی خرما در شهرستان ریگان ایجاد می‌شود.

ایجاد 30 هزار تن ظرفیت سردخانه و بسته‌بندی خرما در ریگان

موسی جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و عدم کنترل برداشت از آب‌های زیرزمینی، کمبود آب تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان اذعان داشت: در سال 91 حجم آب استحصالی در این شهرستان 860 میلیون متر مکعب بوده است که بیش از 95 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی و با راندمان متوسط حدود 40 درصد مصرف می‌شود.

جلالی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت و افزایش راندمان و مصرف آب در بخش کشاورزی اقدامات مؤثری انجام شده است که محل تامین اعتبار پروژه‌های آب و خاک از محل اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز و شورای عالی آب است.

وی تاکید کرد: مجموع طرح‌های آبیاری تحت فشار اجرا شده در ریگان یک‌هزار و 86 هکتار بوده و یک‌هزار هکتار هم در دست اقدام است که سیستم‌های اجرا شده از نوع آبیاری قطره‌ای، بارانی و  کلاسیک است.

جلالی عنوان کرد: ظرفیت موجود صنایع بسته‌بندی درجه‌بندی و سردخانه نگهداری خرما قبل از دولت نهم در ریگان صفر بوده که در دولت نهم و دهم به 6 هزار تن افزایش یافته و در سال جاری 14 هزار تن مجوز صادر و از محل طرح توسعه بخش کشاورزی در دست اقدام است که در صورت محقق شدن این موضوع یکی از مشکلات بزرگ نخلداران شهرستان برطرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان اذعان داشت: تا پایان سال 92 در مجموع 30 هزار تن ظرفیت سردخانه و درجه‌بندی و بسته‌بندی خرما در شهرستان ریگان ایجاد می‌شود.

جلالی ابراز داشت: از دیگر ظرفیت‌هایی که در چند سال گذشته در شهرستان شناسایی شده، پرورش ماهیان گرمابی بود که در سال 89 نخستین استخر خاکی الگویی پرورش ماهیان گرمابی به مساحت پنج هکتار در روستای نعمت‌آباد ریگان احداث شد.

وی افزود: در سال جاری مزرعه حد واسط پرورش لارو ماهیان گرمابی را در روستای گروه‌سلمان رستم‌آباد با همکاری بخش خصوصی از محل تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی در سطح پنج هکتار احداث که در صورت حمایت از این طرح انتظار داریم بچه‌ماهی استان را در آینده تامین و از طرفی اشتغالزایی و استفاده دو منظوره از آب و خاک در منطقه داشته باشیم.

جلالی گفت: در بخش تولیدات دامی طرح پایلوت شتر برای نخستین‌بار در استان با همکاری معاونت بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و اعضای کمیته فنی شتر استان در حال مطالعه و اجرا است که پیشرفت فیزیکی طرح 30 درصد است.

وی تصریح کرد: در زمینه پرورش دام‌های سبک و سنگین در سال 89 و 90، تعداد 213 فقره مجوز دامداری سنتی در شهرستان ریگان صادر شده است.

جلالی خاطر نشان کرد: احداث گلخانه تولید محصولات سبزی و صیفی در این شهرستان تا پایان سال جاری در مجموع به 12 هزار متر مربع و تا پایان شهریور سال آینده به 24 هزار متر مربع می‌رسد.

انتهای پیام/80014/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول