اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

شعارهای 22 بهمن علیه آمریکا گزینه‌های روی میز آنان را باطل کرد

امام جمعه سمیرم گفت: شعارهای 22 بهمن علیه آمریکا گزینه‌های روی میز آنان را باطل کرد.

شعارهای 22 بهمن علیه آمریکا گزینه‌های روی میز آنان را باطل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم به بررسی مسئله ولایت از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و اظهار داشت: ولایت مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است که پروردگار عالم در سایه این انقلاب به ملت ایران اعطا فرموده است.

وی با اشاره به آیه 35 سوره یونس، افزود: یک حاکم و رهبر  باید آگاه به قانون و دارای آگاهی سیاسی و بینش و بصیرت باشد.

امام جمعه سمیرم، آگاهی مدیریت و مدبر بودن را از دیگر ویژگی‌های رهبر عنوان کرد و ادامه داد: سعادت انسان در گرو اعتقاد به مسئله ولایت فقیه است ولی فقیه در رأس همه امور و بزرگ‌ترین نعمت برای ملت ما است.

وی با اشاره به اصل 5 قانون اساسی عادل و باتقوا بودن را از ویژگی‌های رهبریت در جامعه اسلامی دانست و گفت: یک رهبر باید شجاع، مردمی،  آگاه به زمان، بصیر باشد و علی وار رهبری کند.

موسوی با بیان اینکه جامعیت بشر بدون حکومت امکان پذیر نیست، اضافه کرد: ولایت فقیه غیر از مسئله مرجعیت است و امر و اطاعت از ولایت فقیه بر همه واجب است.

وی در بخش دیگر خطبه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی از حضور باشکوه مردم شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و بیان داشت: به حق شما ملت ایران افتخار آفریدید و معنای استقلال، آزادی و عزت را به دنیا ثابت کردید.

خطیب جمعه سمیرم ادامه داد: راهپیمایی امسال بسیار گسترده‌تر و پرشورتر از سال‌های قبل با حضوری پیر و جوان و تمام اقشار جامعه به صورت یکپارچه برگزار شد که جای تشکر و قدردانی از شما ملت غیور دارد.

وی به سالروز صدور حکم امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی در سال 67 اشاره کرد و عنوان داشت: صدور حکم همچون حضور باشکوه شما مردم عزیز در راهپیمایی 22 بهمن امسال برای دشمنان بسیار تکان‌دهنده بود و جنایتکاران را به وحشت انداخت.

موسوی ابراز داشت: شعار کوبنده شما در جشن پیروزی انقلاب اسلامی گزینه‌های روی میز دشمن را نابود و باطل کرد و این‌ها از برکات ولایت فقیه است.

وی در پایان بر حضور مردم در مساجد محله برای اقامه نماز تأکید کرد و متذکر شد: بهتر است همه مردم به ویژه بازاریان در موقع اذان 20 دقیقه زمان برای اقامه نماز در مساجد بگذارند تا علاوه بر افزون شدن برکت در زندگی اقامه نماز به موقع در مساجد به تدریج در جامعه فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول